Zilele sunt numarate! Aeroportul Otopeni risca un blocaj major in urmatoarea perioada, cu sute de zboruri anulate si degradarea ireversibila in clasamentul international

Postat la: 20.06.2017 08:52 | Scris de: ZIUA NEWS

Zilele sunt numarate! Aeroportul Otopeni risca un blocaj major in urmatoarea perioada, cu sute de zboruri anulate si degradarea ireversibila in clasamentul international

Cum se stie si cum Ziuanews a semnalat in repetate randuri, situatia de la CN Aeroporturi Bucuresti este departe de a fi una infloritoare, iar compania a devenit o "vaca de muls" pentru sirul de directori interimari impusi de fiecare guvernare ce trece. Acum, sub directoratul lui Bogdan Mândrescu compania se sufoca din lipsa unui program coerent de dezvoltare.

In Programul de Guvernare aprobat de Parlamentul României se mentioneaza la capitolul "Transport aerian" o chestiune extrem de importanta: "Pentru asigurarea unui transport aerian performant si accesibil, respectand standardele, reglementarile aplicabile si cerintele de siguranta si securitate, Guvernul propune implementarea de noi programe pentru cresterea nivelului de securitate si siguranta pe toate aeroporturile si aerodromurile din România. Astfel, o atenti deosebita va fi acordata celor cinci aeroporturi cu o crestere substantaiala a traficului in ultimii ani, aeroporturi de interes national, strategic, cotate la nivel european (Bucuresti, Timisoara, Constanta, Cluj, Iasi) de a fi transformate in hub-uri internationale."

Ziuanews a reusit sa intre in posesia unui studiu care, in rezumat, ar arata care sunt cele mai importante probleme cu care se confrunta CN Aeroporturi Bucuresti si care ar fi solutiile pentru ca aeroporturlle "Henri Coanda" si "Aurel Vlaicu" sa ajunga la standardele internationale comunitare. Solutiile sunt cunoscute si de Consiliul de Administratie, sunt aduse la cunostinta actualei conduceri operationale, numai ca nu se face nimic deocamdata in acest sens, preferandu-se un status quo ineficient, care conduce la un blocaj vizibil al activitatii de pe cele doua aeroporturi importante ale României, cu consecinte nefaste, dupa cum ne spun specialistii, constand in zeci si sute de zboruri anulate, precum si degradarea ireversibila in clasamentul international. Mai jos prezentam problemele si masurile ce trebuiesc luate urgent la cele doua aeroporturi ale CNAB:

Imagini pentru aeroportul otopeni harta

Aeroportul International "Henri Coanda" Bucuresti Otopeni:

- Demararea de urgenta a lucrarilor de modernizare a pistei 1, prin refacerea caii de rulare si montare a unui balizaj nou si a 2 ILS-uri noi, precum si cresterea PCN-ului la 85.

- Odata cu finalizarea pistei 1 se va avea in vedere modernizarea totala a apistei nr 2.

- Cresterea numarului de pasageri este un alt obiectiv ce trebuie implementat de urgenta.

- Marirea suprafetelor hangarelor Cargo pot aduce incasari substantiale companiei.

- Reanalizarea benzilor transportoare de bagaje este un obiectiv urgent, o masura care ar reduce substantial timpul pe care pasagerii il petrec in incinta aeroportului in asteptarea bagajelor.

- Realizarea unui terminal de pasageri cu o suprafata de minimum 250 mp pntru a asigura un nivel de serviciu B

- Reabilitarea si marirea platformei de stationare a avioanelor la circa 17.000 mp

- Asigurarea compatibilitatilor noilor investitii cu noi cai de rulare moderne

- Construirea de noi parcari pe termen lung, astazi, capacitatea celor existente in comparatie cu volumul de pasageri este mica.

- Construirea unei autogari de autobuze, microbuze, care azi nu exista

- Identificarea unei pozitii pentru noua gara de metrou, preferabil langa noua atutogara.

Imagini pentru aeroportul otopeni harta

Aeroportul International "Aurel Vlaicu" Bucuresti Băneasa:

Se va avea in vedere modernizarea prin finalizarea investitiilor la aerogara, precum si a platformei de parcare a aeronavelor, dar si transformarea sa in aeroport cu zboruri private, VIP sau utilitatre, devenind astfel un aeroport mult mai facil anumitor categorii de pasageri. Pregatirea unui studiu de fezabilitate privind reabilitarea pistei de decolare/ aterizare, cresterea PCN-ului la 85 si asigurarea compatibilitatii noilor investitii cu celelalte suprafete de miscare sunt de asemenea importante.