Ce moștenire i-a lăsat Cuc noului ministru
Postat la: 23.10.2017 | Scris de: ZIUA NEWS
Proiectul autostrăzii prin munți Pitești-Sibiu este blocat, cel a al autostrăzii Tg. Mureș-Iași, care leagă Moldova de Occident, are contractul suspendat pentru primii 100 de kilometri, licitațiile pentru o porțiune de autostradă din zona Bacăului nu au găsit ofertanți, 2 kilometri din porțiunea de autostradă Lugoj-Deva nu au contract de execuție lucări, un lot din autostrada Transilvania nu are acord de mediu, iar la autostrada Sebeș-Turda întârzie de trei an autorizația de construire la un nod rutier foarte complex, trei proiecte pentru drumuri expres sunt blocate la Ministerul Finanțelor.
Acestea sunt moștenirile lăsate de către Răzvan Cuc, ministrul care nu a știut să comunice foarte bine, conform șefului său de partid, Liviu Dragnea, lui Felix Stroe. Și nu sunt singurele probleme. La CFR există un director interimar, departamantul de investiții și dezvoltare are nevoie de o reorganizare în condițiile în care nu sunt atrași numeroșii bani europeni. CFR Călători continuă să se afunde iar concurența zonei private devine tot mai acerbă. La CFR Marfă s-au șters datorii de aproape 400 milioane de euro, cu voia Bruxelles-ului, dar cu condiția privatizării până în 2015. Suntem în 2017! În sectorul naval, ritmul de investiții este foarte scăzut, iar conducerile Administrațiilor portuare nu se remarcă cu nimic. În sectorul transportului aerian, Tarom este la pământ, o pistă de la Otopeni crapă peste tot, aeroportul are nevoie de recertificare, iar la Romatsa există un director interimar căruia i se tot prelungește mandatul. În ceea ce privește metroul, sunt probleme cu finanțarea constructorului magistralei din Drumul Taberei și lucrările au început să mearga la relanti.
Autostrăzile
Noul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, a declarat în cadrul primei ședințe de Guvern la care a participat, într-un avânt caracteristic anilor de dinainte de '90, că se va lucra "30 de zile pe lună, cât e nevoie pe zi, fără sărbători", premierul Mihai Tudose cerându-i, în glumă, dispensă pentru luna februarie care are, de regulă, 28 de zile. Lăsând la o parte aceste vorbe, Stroe are în față o situație destul de complicată la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Fostul consilier al primului ministru Dacian Cioloș pe teme de infrastructură, Cătălin Drulă, susține că este nevoie de recrutare de specialiști cu experiență în funcțiile cheie la CNAIR înlocuind astfel incompetența celor numiți exclusiv pe criterii politice care au dus la dezastru în ultimii patru ani, fie că vorbim de proiecte de modernizare drumuri naționale sau studii de fezabilitate, știm cu ce rezultate au fost promovați de predecesorul dumneavoastră. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) așteaptă să fie operațională. Există o OUG de înființare care a fost dat în 2016 dar până acum nu s-a făcut nimic. Tot în 2016 s-a semnat un contract de asistență tehnică cu ASFINAG (compania austriacă de autostrăzi). Asta ar asigura garanția calității serviciilor din partea unei companii moderne, cu oameni buni, angajați transparent și promovați meritocratic.
În privința proiectelor noi, mult dorita autostradă Pitești-Sibiu, cerută insistent de Dacia, este blocată. CNAIR dorește să lanseze proiectarea și execuția în baza studiului de fezabilitate din 2008 care nu are studiile geotehnice necesare și multe alte lipsuri identificate de experții europeni în 2013. „Este rețeta dezastrului și a unor viitoare blocaje, rezilieri și despăgubiri de plătit. Pe secțiunile din capete sunt probleme cu exproprierile și nu există acord de mediu și nimeni nu lucrează la asta", spune Drulă. La autostrada Tg. Mureș-Iași, ex-ministrul Răzvan Cuc nu a reușit în timpul mandatului să desuspende contractul semnat (dar niciodată început) pentru proiectarea primei secțiuni de 100 km. din Transilvania (Tg. Mureș-Ditrău). Există consultant (contract semnat), există finanțare, este necesar și suficient doar ordinul de începere a lucrărilor pe car să-l dea ministrul Stroe. În Moldova, licitațiile lansate în 2016 pentru autostrada A7 (A3-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani) nu au câștigători și a trecut un an de când au fost lansate.
Cât privește proiectele deja existente, cel mai important coridor de transport al României, A1, nu are contract de execuție lucrări pentru porțiune critică pe care sunt prevăzute două tunele în lungime totală de 2 km. (între Lugoj și Deva). CNAIR dă vina pe urși. Autostrada Transilvania (A3) are nevoie de acord de mediu între Tg. Mureș și Oradea și contracte semnate de ani de zile, cu finanțare disponibilă, nu pot fi începute. Autostrada Sebeș-Turda (A10) are nevoie de autorizație de construire pentru nodul cu autostrada A1 de la Sebeș. Proiectele de drumuri expres de legătură, cu mare câștig pentru investiție, pregătite în ultimii 3 ani: Timișoara-A1, Cluj-A3, Vama Giurgiu-DN5 sunt blocate în acest moment la Ministerul Finanțelor, din nou riscăm să zacă prin sertare și apoi să ne plângem că avem SF-uri expirate, e necesar ca aceste proiecte să fie aprobate în Guvern,
Drulă îi cere ministrului Stroe să îi dea afară pe directorii de la Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri. „Așa cum s-au făcut lucrările de întreținere cu criblură anul aceste este o rușine și regionalele au stat pasive/complice cu executanții acestor lucrări care au spart parbrizele mașinilor românilor. Bugetul pentru întreținerea șoselelor în 2017 este la jumătate față de cel din 2016. Din păcate nici aceste disponibilități nu au fost utilizate până la rectificare. Bugetul pentru 2017 ar fi trebuit să fie cel puțin la nivelul celui din 2016. Probabil că este târziu deja, să discutăm de o suplimentare bugetară pentru acest an, dar în 2018 trebuie să revină cel puțin la nivelul din 2016", a mai spus Drulă.
Căile ferate
La CFR există un director interimar și în perioada când acesta ocupă funcția rezultatele sunt mediocre. Compania ratează mulți bani europeni dacă se merge cu actuala configurație a departamentului de investiții și dezvoltare. De exemplu, pentru ultimul contract mare au trecut 3 ani de la lansarea licitației până la semnare. La CFR Călători situația este dramatică în contextul exploziei operatorilor privați. La CFR Marfă, Bruxelles-ul ne-a cerut să privatizăm compania din 2015, dar până acum nu s-a întâmplat nimic. Există riscul ca România să fie obligată să recupereze ajutorul de stat de aproape 380 milioane de euro dat societății. La Autoritatea de Reformă Feroviară există, spune Drulă, 40 de oameni care nu fac absolut nimic. Aceștia trebuie să cumpere material rulant de 400 milioane de euro (bani europeni) și să restructureze calea ferată, însă în 10 luni ei nu au fost în stare să își facă un site.
Transporturile navale
Dunărea se blochează în fiecare an pentru că bulgarii nu draghează bucata lor și România pierde foarte mulți bani prin lipsă de predictibilitate a coridorului de transport dunărean. Exista deja un memorandum semnat în septembrie 2016 pentru modificarea acordului de la Belgrad din '55. Anul acesta trebuia să se întâmple mai multe negocieri cu bulgarii astfel încât să putem draga noi la ei când ei nu reușesc acest lucru. La Portul Constanța investițiile merg foarte lent, la Administrațiile Porturilor Dunărene Maritime și Fluviale conducerile nu se remarcă cu nimic, iar la Administrația Canalelor Navigabile există locuri de muncă liniștite și cu salarii bune.
Problemele de la Tarom
Tarom poate scăpa doar prin privatizare, altfel va avea soarta Malevului unguresc. Compania este acaparată politic, având în vedere că din Consiliul de Administrație face parte Răzvan-Alexandru Marică, viitorul ginere al baronului de Giurgiu, Nicolae Bădălau. La Aeroporturi București, directorul interimar este fostul șef de cabinet al lui Răzvan Cuc. E primul lui loc de muncă. Într-un an a reușit doar să pună borduri prin parcare în timp ce pista stângă de la Otopeni e neterminată și nesemnalizată, pista dreapta crapă peste tot și trebuie demarată urgent reparația capitală. În plus, aeroportul trebuie recertificat conform Regulamentului 139 la sfârșitul anului. Dacă ar fi să se acționeze în litera legii, aeroportul ar trebui închis, însă foarte probabil va opera cu restricții. La Romatsa, compania unde se câștigă cel mai bine la stat, există un director interimar căruia i-a fost prelungit ilegal mandatul, spune Drulă. Nu este semnat contractul colectiv de muncă și din această pricină există permanent riscul grevei controlorilor de trafic.
Metroul
Metroul din Drumul Taberei este gata în proporție de 90%, însă în ultima perioadă lucrările au început să fie lăsat mai moale iar principala problemă o reprezintă finanțarea. De asemenea, nu este foarte clar cât de rentabilă este construcția metroului spre Otopeni, care costă peste un miliard de euro, în locul unei căi ferate.
Sursa: cotidianul.ro
-
Proiect crucial: Guvernul României a acordat o licență de exploatare pentru o mină de magneziu unei companii susținute de americani
Într-o discreție aproape totală, Guvernul României a acordat, săptămâna trecută, o licență de concesiune pentru exploata ...
-
Concluzia Raportului DoS al SUA privind drepturile omului în România: "Corupție guvernamentală gravă!"
Departamentul de Stat al SUA a publicat Raportul său privind situația drepturilor omului în România, în anul 2023.Despre ...
-
Prefectul Cosa Nostra: mafia din Techirghiol a vândut sub patronajul primarului Iulian Soceanu pana și terenul de sub statia de autobuz!
O serie intreaga de ilegalitati ne-au fost semnalate de mai multi cetateni din Techirghiol, intre care si Daniel Florin ...
-
Israelul isi face planurile pentru Gaza depopulata de palestinieni - O megaregiune futuristă între Eurasia și Africa pe placul Forumului de la Davos
Un port offshore pe o insulă artificială, aeroportul, 540 de mii de unități rezidențiale; 160 de mii de noi locuri de mu ...
-
Syria TV: Un sef din serviciile de informații românești a vizitat Siria și s-a întâlnit cu Bashar al-Assad
O informație extrem de complicată bubuie în presa turcă: un șef din serviciile secrete române s-ar fi văzut în secret, z ...
-
Planul Soros respectă și îmbunătățește Planul Kalergi: cele 6 puncte principale dupa care se va modela viitorul Europei după Europarlamentare
Mulţi susţin că planul Soros nu există, cu toate că George Soros însuşi a scris acest plan cu şase puncte, în septembrie ...
-
Acuzații grave la adresa BAE Systems, cel mai mare contractor de apărare din Regatul Unit
BAE Systems, cel mai mare contractor de apărare din Regatul Unit, a stabilit relaţii comerciale cu ţări acuzate de încăl ...
-
Industria dezinformării: O agenție sponsorizată de guverne cenzurează jurnalismul
Dezinformarea a devenit un punct de discuție ca răspuns la victoria lui Trump și a fost apoi supraalimentată în timpul e ...
-
Robert Negoiță: "Am cumpărat plante exotice să le vadă oamenii care nu pot ajunge în zone tropicale"
Potrivit unei investigații publicate de Buletin de București, în septembrie și octombrie 2023, compania municipală Algor ...
-
Documente secrete ale Rusiei dezvăluite de Washington Post: Strategia lui Putin asupra Statelor Unite pentru O Nouă Ordine Mondială
Concomitent cu războiul din Ucraina, Vladimir Putin a realizat un concept de politică externă al Rusiei, special țintit ...
-
Fără să definească termenul "pandemie", OMS vrea să dețină o putere globală uriașă asupra tuturor statelor lumii
Organizația Mondială a Sănătății (OMS) se așteaptă ca țările să semneze noi acorduri care le-ar conferi o autoritate tot ...
-
Plicușor Ban a luat o "donație electorală" de 20.000 lei și apoi "binefăcătorul" a primit contracte de 620.000 lei
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, anunță că 1.200 de persoane au donat pentru campania sa electorală. „Mulțumesc celor 12 ...
-
Soțul purtătoarei de cuvânt din Primăria lui Piedone, un fost fotbalist de la Dinamo, contracte de 15 milioane de lei cu primăria și cu instituțiile publice subordonate
O companie deținută integral de soțul purtătoarei de cuvânt de la Primăria Sectorului 5 a vândut sistemele de digitaliza ...
-
Masonii au angajat o firmă de lobby pentru "promovarea integrării României în energii regenerabile" și intrarea in Schengen
Marea Lojă Națională din România (MLNR), cea mai veche organizație masonică locală de după Revoluția din decembrie 1989, ...
-
Ucenicii pocăiți: Mihail Neamțu și MRU se folosesc de banii și de influența penticostalilor, pentru a ajunge în Parlament
Şcoliți la cele mai prestigioase universităţi din străinătate, preşedintele Noua Republică și cel al Forței Civice încea ...
-
Un psiholog a lucrat 20 de ani într-un mare spital din România cu o diplomă cumpărată dintr-un bar
Curtea de Apel Ploiești a decis condamnarea la trei ani de închisoare a Sorinelei Paraschiv. În perioada 1999-2019, feme ...
-
Baza de date Schengen pusă la dispoziţia Rusiei din Austria. Fostul CEO al companiei Wirecard a ajutat la derularea operaţiunilor de spionaj rusesc în Europa
Directorul executiv fugar al Wirecard, Jan Marsalek, s-a folosit de funcţionari compromişi din serviciile de informaţii ...
-
Descendentul primului presedinte al Rusiei Comuniste explica planurile secrete ale celor 13 mari familii care conduc lumea spre Apocalipsă
Stewart Swerdlow e considerat unul dintre cei mai importanti teoreticieni ai conspiratiei. Swerdlow, dupa numele america ...
-
Supravegeherea populației e conform planului secret. Rodeanu: PNL îi face cadou lui Predoiu o "Mică Securitate"!
PNL pregăteşte, cu acceptul PSD, un cadou şi pentru ministrul Cătălin Predoiu: unităţi speciale de filare a populaţiei, ...
-
Guvernul Ciolacu exportă de fapt cereale ucrainene. Fermierii acuză că sunt trecute în acte ca exporturi agricole românești
Datele Institutului Național de Statistică arată că România a exportat mai multe cereale decât a produs. Reprezentanții ...
-
O misterioasă boală legată de Covid face ravagii în întreaga lume. Medicii nu știu cum să oprească acest val uriaș de infectări care baga oamenii la terapie intensivă
Milioane de oameni sunt internați pe întreaga planetă în stare gravă și tuturor acestora li se pune diagnosticul de pneu ...
-
Condamnarea pe care Piedone o vrea uitată: A luat un an pentru că a favorizat firma fiului pe care acum vrea să-l facă primar în locul lui!
În februarie 2018, Cristian Popescu Piedone a primit un an de închisoare, cu suspendare, pentru că a favorizat firmele c ...
-
Campanie electorală di granda: Cumătrul lui Țutuianu a tocat 72.000 de euro pe sport, ciocolată, mărțișoare și biserici!
Un edil PSD din Dâmbovița, susținut și garantat de baronul PSD Adrian Țuțuianu, a tocat 20.000 de euro pe mărțișoare și ...
-
Terapiile genetice experimentale și cercetările privind câștigarea funcției reprezintă doar începutul transumanismului
În timpul etapelor de planificare a COVID-19, mai multe experimente neetice au avut loc la Institutul de Virologie din W ...
-
SUA înregistrează peste 1 milion de decese în exces în rândul persoanelor de peste 65 de ani de când a început vaccinarea ARNm anti-Covid
SUA au înregistrat peste un milion de decese în exces în rândul persoanelor de peste 65 de ani de când FDA a aprobat ca ...
-
Parchetul European condus de Kovesi preia ancheta belgiană în cazul Pfizergate și cercetează mesajele secrete dintre Ursula von der Leyen și Alfred Bourla
Procurori europeni din cadrul Parchetului European (EPPO) investighează acuzațiile în legătură cu negocierile privind va ...
-
BlackRock: "Noi conducem America, nu Biden. Ne dorim ca războiul din Ucraina să nu se termine niciodată"
Un înalt executiv BlackRock spune într-o înregistrare cu camera ascunsă că USA nu este condusă de președinte, ci de "cei ...
-
PNRR redirecționat către zona militară: Investiții masive în spitale de război. Populația mai așteaptă
De la 8 spitale regionale, am ajuns la două, și alea din împrumuturi, că din PNRR nu s-a putut. În schimb, banii din PNR ...
-
Misterul "Oamenilor în albastru" din atacurile de la mall-ul din Moscova. Noi date explozive despre posibila implicare a FSB în atacurile teroriste
Continuă seria întrebărilor fără răspuns în urma atacului terorist din Rusia! Iar ipoteza că FSB se află în spatele atac ...
-
Scandalul "Șoșoacă" de Budapesta: Înregistrare explozivă cu fosta ministră a Justiției, publicată chiar de fostul ei soț
Péter Magyar, fostul soț al fostului ministru maghiar al justiției Judit Varga, a făcut publică o înregistrare în care d ...