O noua specie de dinozaur a fost descoperita in Patagonia. Avea o creasta cu totul speciala

Postat la: 07.02.2019 | Scris de: ZIUA NEWS

In urma cu 140 de milioane de ani, in regiunea cunoscuta azi ca Patagonia, traia un dinozaur cu aspect de "rau". Dotat cu o creasta cu spini, acesta se diferentia clar de alte rude ale sale.

Bajadasaurus pronuspinax era parte din fazcxmilia sauropodelor, dar semana mai degraba cu fructul iubirii dintre un brontozaur si un porc spinos. Asta pentru ca avea pe gatul lung niste tepi impresionanti. Cel mai probabil, reprezentantii acestei specii masurau 9 sau 10 metri lungime, a explicat paleontologul argentinian Pablo Gallina pentru EFE.

Fosilele unui astfel de exemplar au fost descoperite pe teritoriul Argentinei de azi, iar oamenii de stiinta au fost mai cu seama incantati de faptul ca s-a pastrat, pe langa craniu, inclusiv un spin intreg. L-au analizat cu atentie, dar nici acum nu sunt foarte siguri la ce serveau aceste formatiuni ascutite de pe gatul dinozaurului. Se crede ca spinii, inveliti de un strat de cheratina, intocmai cum sunt coarnele mamiferelor, pur si simplu descurajau eventualii pradatori, arata Science Alert. La fel de posibil e insa ca acesti spini sa fi ajutat animalul sa se racoreasca mai eficient, se arata intr-un raport publicat de Scientific Reports.