Experiment criogenic reușit: S-a găsit o modalitate de a dezgheța țesutul cerebral uman congelat și reînvierea neuronilor

Postat la: 19.05.2024 | Scris de: ZIUA NEWS

Experiment criogenic reuțit: S-a găsit o modalitate de a dezgheța țesutul cerebral uman congelat și reînvierea neuronilor

Oamenii de știință au găsit în sfârșit o modalitate de a dezgheța țesutul cerebral uman congelat fără a-l deteriora. Într-o evoluție revoluționară, oamenii de știință au descoperit o nouă tehnică care permite înghețarea și decongelarea țesutului cerebral uman, păstrându-și în același timp funcția normală.

Această descoperire, realizată de o echipă condusă de Zhicheng Shao de la Universitatea Fudan din Shanghai, China, ar putea revoluționa studiul afecțiunilor neurologice. Cercetătorii și-au detaliat descoperirile în Cell Reports Methods. Echipa spune că a cultivat mostre de creier auto-organizate, cunoscute sub numele de organoizi, din celule stem embrionare umane timp de trei săptămâni, permițând dezvoltarea neuronilor și a celulelor stem neuronale. Apoi au testat diverși compuși chimici pentru a determina ce combinații ar putea ajuta la menținerea în viață a țesutului cerebral uman congelat și ar permite creșterea după decongelare.

Cea mai reușită combinație a constat din metilceluloză, etilenglicol, DMSO și Y27632. Cercetătorii o numesc MEDY și bănuiesc că aceasta interferează cumva cu o cale care altfel ar iniția moartea celulară, permițând țesutului să înghețe și să fie decongelat fără incidente. Pentru a testa eficacitatea MEDY, echipa a efectuat o serie de experimente pe organoizi cerebrali de diferite vârste, de la 28 la peste 100 de zile. Ei au constatat că organoizii decongelate seamănă foarte mult cu aspectul, creșterea și funcția omologilor lor necongelați, chiar și după ce au fost înghețate în MEDY timp de 18 luni. Rezultate similare au fost observate în țesutul cerebral uman congelat reprezentând diferite regiuni ale creierului.

Cercetătorii au aplicat, de asemenea, tehnica lor la cuburi de trei milimetri de țesut cerebral de la o fetiță de 9 luni cu epilepsie. Țesutul și-a păstrat structura de dinainte de congelare și a rămas activ într-o cultură de laborator timp de cel puțin două săptămâni după ce a fost decongelat. Potrivit cercetătorilor de la Universitatea Surrey și Universitatea din Birmingham din Marea Britanie, această descoperire în domeniul congelării țesutului cerebral uman ar putea duce la îmbunătățirea investigațiilor privind dezvoltarea creierului în laborator pentru cercetarea în domeniul sănătății.