Elon Musk a cheltuit un milion de dolari pe un McLaren F1 extrem de rar, apoi l-a distrus încercând să impresioneze. Mașina nu era asigurată

Postat la: 09.02.2024 | Scris de: ZIUA NEWS

Elon Musk a cheltuit un milion de dolari pe un McLaren F1 extrem de rar, apoi l-a distrus încercând să impresioneze. Mașina nu era asigurată

Elon Musk a cheltuit 1 milion de dolari pe un McLaren F1 extrem de rar, dar apoi l-a distrus încercând să-l impresioneze pe Peter Thiel, co-fondatorul PayPal Inc. Cea mai proastă parte este că mașina nu era asigurată.

În lumea plină de adrenalină a miliardarilor, Elon Musk este cunoscut pentru că forțează limitele, atât în tehnologie, cât și în viață. Un incident a dus la distrugerea unui McLaren F1 extrem de rar, evidențiind abordarea sa fără frică față de riscuri. De data aceasta, însă, mișcarea îndrăzneață a lui Musk s-a încheiat cu ceva mai mult decât o simplă senzație.

Povestea, pe care Musk a împărtășit-o cu Sarah Lacy la PandoDaily, datează de la sfârșitul anilor '90. După vânzarea startup-ului său Zip2 pentru mai mult de 300 de milioane de dolari, Musk a decis că este momentul să se răsfețe cu lucruri mai fine în viață. Și ce ar putea fi mai rafinat decât McLaren F1, o mașină care, la acea vreme, era una dintre cele mai rapide și exclusiviste din lume.

Cu doar 106 exemplare fabricate vreodată, deținerea unui McLaren F1 era un vis pentru mulți, dar o realitate pentru foarte puțini. Prețul mașinii se apropia de 1 milion de dolari, o sumă considerabilă față de prețul său original, dar o bagatelă pentru Musk.

"Acum trei ani, mă spălam la YMCA și dormeam pe podeaua biroului," își amintea Musk într-un documentar din 1999 al CNN Perspectives, așa cum a fost relatat de Business Insider.

"Acum am o mașină de un milion de dolari și destul de multe luxuri."

Achiziția lui Musk nu a fost doar o demonstrație de bogăție, a fost o mărturie pentru cât de departe a ajuns.

În interviu, Musk a explicat că a parcurs 11.000 de mile cu mașina. A condus-o de la Los Angeles la San Francisco și a fost vehiculul său de zi cu zi, recunoscând că era "o mașină nebună pentru a o avea ca vehicul zilnic."

Cu toate că o conducea des, a spus în interviu că nu știa cu adevărat să conducă McLaren-ul. Cu o putere de frânare de 640 de cai putere, combinată cu construcția sa ușoară de doar o tonă, rezulta într-o performanță extraordinară.

În 2000, în timp ce conducea pe Sand Hill Road cu co-fondatorul PayPal Inc., Peter Thiel, la o întâlnire, un moment de bravadă l-a determinat pe Musk să demonstreze capacitățile mașinii.

"Uitați-vă la asta," a spus el, momente înainte ca McLaren-ul să piardă controlul, să zboare "ca un disc" la 3 picioare în aer și să se prăbușească. Cea mai proastă parte? Mașina nu era asigurată.

"Îmi amintesc că vedeam mașinile venind spre mine în timp ce mergeam înapoi," relata Musk, descriind momentul suprarealist înainte de impact. Mașina a lovit o ridicătură ascunsă pe Sand Hill Road la un unghi de 45 de grade, lansând-o în aer.

Conform martorilor, a fost un spectacol.

"Noi am distrus suspensia... șasiul de bază și motorul erau în regulă, dar tot sticla, roțile au fost sfâșiate. A fost o daună masivă în partea frontală și în partea din spate," a spus Musk.

În urma accidentului, Musk și Thiel au fost nevoiți să facă autostopul pentru a ajunge la întâlnirea lor, un memento că nici măcar cei mai de succes antreprenori nu sunt imuni la greșeli. McLaren-ul a fost în cele din urmă reparat și vândut unui nou proprietar în California, scrie finance.yahoo.com.

Lacy l-a întrebat pe Musk dacă există vreo paralelă între accidentul dramatic și modul în care el construiește companii. Răspunsul lui Musk a fost: "Sper că nu. Ar putea fi ciudat cu o lansare de rachetă."

loading...
PUTETI CITI SI...