Când consumă mașina mai mult carburant? Când este pornit aerul condiționat, sau când este oprit și se merge cu geamurile deschise?

Postat la: 04.08.2021 | Scris de: ZIUA NEWS

Când consumă mașina mai mult carburant? Când este pornit aerul condiționat, sau când este oprit și se merge cu geamurile deschise?

Reporterii Digi24 au realizat un experiment prin care au vrut să demonteze un mit care circulă printre șoferii din România: faptul că mașina ar consuma mai puțin carburant, atunci când instalația de aer condiționat e oprită, iar autovehiculul merge cu geamurile deschise.

Pentru a demonstra că acest mit e fals l-am invitat pe Emil Gâtej, specialist în condus defensiv, la o plimbare pe Autostrada Soarelui, pentru a merge cu mașina în ambele situații. Cu acest prilej, specialistul a oferit șoferilor și câteva sfaturi despre cum pot folosi corect aerul condiționat pe timpul verii, pentru a nu-și pune mașina și sănătatea în pericol.

Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: "Avem un consum de 5.8, cu aerul condiționat pornit. Opresc aerul condiționat și o să deschid geamurile. O să vedem ce se întâmplă. Iată, consumul a început să crească, avem un trend ascendent: 6 - 6,1 - 6,2. Deci, consumul a crescut cu 0,4 litri în câteva secunde. O instalație de aer condiționat bine calibrată de producător pe mașina respectivă va crește consumul cu maxim 1 litru la suta de kilometri. Pe când geamurile deschise vor acționa ca o frână aerodinamică, autovehiculul va trebui să depună mai mult efort, pentru a compensa această rezistență la înaintare. Aerul condiționat trebuie să funcționeze după modelul celei mai bune economii, astfel încât să nu meargă după principiul totul sau deloc. Deloc înseamnă cum am văzut mai devreme, suportăm cu greu vântul și consumul crește, totul înseamnă că dăm la minim (...) înseamnă temperatură foarte scăzută și dăm cât putem de tare ca viteză."

loading...
PUTETI CITI SI...