Szenteș se laudă că CFR Călători are profit, dar nu pomeneste nimic de investiții și nici de faptul că mai are doar două vagoane restaurant

Postat la: 22.08.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

Szenteș se laudă că CFR Călători are profit, dar nu pomeneste nimic de investiții și nici de faptul că mai are doar două vagoane restaurant

Premierul Mihai Tudose l-a apostrofat pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, vineri, în ultima ședința de guvern, pentru pierderile de la TAROM, dar și CFR Călători.

Însă, CFR Calatori, manageriata de controversatul Iosif Szentes, a reactionat prompt sustinand ca în primele șapte luni ale acestui an compania a inregistrat un profit de 64 de milioane de lei. "În primul semestru, CFR Călători a avut o cifră de afaceri de 931,8 milioane lei, în creștere cu 14% comparativ cu cea din perioada similară a anului trecut. Veniturile proprii au crescut cu 16%, de la 430,6 milioane de lei la finele lunii iunie 2016, la 499 milioane de lei în primul semestru din acest an. Numărul de călători pe km a ajuns în primele șase luni la 2,25 miliarde, de la 2,03 miliarde la finele lunii iunie 2016", se mentioneaza in comunicatul CFR Calatori.

Dar Iosif Szentes nu spune care a fost volumul investitiilor in acest an la CFR Calatori si de cand el a ajuns in fruntea companiei. De ce? Pentru ca investitiile la CFR Calatori au fost aproape zero si acest lucru se vede zilnic: vagoane uzate si trase pe linie moarta si locomotive ramase in pana si defecte cu anii. In schimb, Szentes are tupeul sa spuna ca „numărul de călători pe km a ajuns în primele șase luni la 2,25 miliarde, de la 2,03 miliarde la finele lunii iunie 2016", adica a crescut. Pai sigur ca a crescut numarul de calatori, pentru ca din februarie 2017 aproape 500.000 de studenti beneficiaza de transport gratuit pe calea ferata, adica si pe trenurile operate de CFR Calatori.

Iosif Szentes nu scoate o vorba nici despre faptul ca la ora actuala pe căile ferate române mai circula doar doua vagone restaurant ale CFR Calatori: unul este ataşat la trenul Interregio Dacia, Bucureşti-Viena şi retur, iar cel de al doilea la trenul Bucuresti- Budapesta. El incearca sa se justifice sustinand ca „nerealizările companiei pe 6 luni sunt legate de întârzierea cu aproape 5 luni a subvenției primite".

Trebuie precizat ca Iosif Szentes, sustinut si promovat de liderul PSD-Liviu Dragnea, este cel care, incepand din 2012, impreuna cu fostii directorii generali ai CFR Calatori, a „tesut" mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Astfel, s-a ajuns ca foarte multe rute foarte rentabile pentru CFR Calatori sa fie cedate operatorilor privati. Mai mult, fostii directori generali ai CFR Calatori, dar si Iosif Szentes, au fost de acord ca pe cele mai rentabile rute operate de CFR Calatori sa fie introduse trenuri ale operatorilor privati, desi legea interzicea acest lucru.

Ion Teleanu

loading...
PUTETI CITI SI...