Presiunile de la ASF pe care le fac serviceurile auto se reflecta la Curtea Constitutionala a Romaniei

Postat la: 16.06.2020 | Scris de: ZIUA NEWS

Presiunile de la ASF pe care le fac serviceurile auto se reflecta la Curtea Constitutionala a Romaniei

Echipa "de actiune" din zona asigurarilor are si alte forme de presiune, nu numai asupra sefilor companiilor, asa cum am aratat in episodul precedent al anchetei noastre jurnalistice despre ce s-a petrecut la Sofia, in Bulgaria, cu compania Euroins, parte a grupului Eurohold, acolo unde binomul Pandele - Muntean s-a dus sa "intervina" pentru recuperarea de bani in favoarea Auto Grup.

De data asta facem referire la presiunile interne, directe, in scopul de favorizare si prioritizare a anumitor companii care sa efectueze lucrarile de reparatii pe baza de RCA. Conform surselor din cadrul companiei, care au dorit deocamdata sa-si pastreze anonimatul pentru publicul larg, dar care se pot pune oricand la dispozitia organelor de ancheta, funcționarii din ASF se simt terorizați de prezența reprezentanților service-urilor in relatiile lor contractuale.

De pilda, acelasi Florin Pandele, care este seful retelei de serviceuri Auto Grup, dar si vicepresedinte COTAR, mai nou, profitand de girul noilor săi prieteni (chiar și de cel al Vicepreședintelui Cristian Roșu, care il are consilier direct pe Crisian Muntean, fost sef al ASSAI si amic de matrapazlacuri cu Pandele) are acces in sediul ASF fără a mai fi nevoie să prezinte documente la intrare in vederea privind scopul și durata vizitei.Nu numai ca intra in sediul ASF ca la el acasa, dar face presiuni directe asupra functionarilor publici ca sa fie tratat preferential si cu "mare celeritate".

Angajații ASF se plâng de regimul de teroare la care sunt supuși, prin instigările la ilegalități în sprijinul fără fond și formă a service-urilor considerate "Clienti-Consumatori" pentru societățile de asigurare, asa cum este si Auto Grup al lui Florin Pandele din Voluntari, cel considerat a fi unul din cei mai mari scamatori ai fondurilor de asigurari RCA. Si asta pentru ca la schimb cu tratamentul preferential, Pandele si o intreaga retea de service-uri practica tarife umflate artificial, nu numai dublate dar exista cazuri cand aceste tarife sunt de 10 ori mai mari decat e nornalul pietei. De aici incolo sigur ca societatile de asigurare, conform actualei legi a RCA deconteaza sume impresionante in favoarea binomului Pandele - Muntean, dar, se pare cu avantaje substantiale si pentru sefimea ASF.

Intrând pe portalul Curții Constituționale a României se poate lesne constata ca au fost înregistrate interpelări de la peste 50 de instanțe și judecătorii din Romania care au considerat că este de competența CCR să se pronunțe in legătură cu sesizările transmise de către companiile de asigurări cu privire la legalitatea practicării de tarife de orice nivel.

Asta in timp ce tot mai multe decizii ale instanțelor de judecată devin favorabile copaniilor de asigurare. Sesizând pericolul situației, Pandele - cum spuneam, patron al Autocar Grup 1, Standocolor, Autocar&Trucks, Vicepreședinte COTAR, susținător ASSAI si ASF (undercover) -, încearcă disperat strămutarea cauzelor sale către judecătorii din județul Ilfov, acolo unde are sustinerea necesara din partea magistraturii locale, despre care presa a scris in nenumarate randuri ca este capabila de fapte de coruptie inimaginabile.

Ca sa vedeti cum se manevreaza aceste jocuri de culise pe piata asigurarilor o sa vedem cum se face "ping-pong" intre ASF - COTAR - ASSAI. Si cum totul se invarte pe interesele ca Legea RCA sa ramana in forma profitabila pentru grupurile de interese ilicite. Polița RCA este vechi subiect de dispută între asigurători și transportatori și, ca de obicei, guvernanții sunt chemați să arbitreze. Dintre toți, tot ca de obicei, transportatorii reuniți sub sigla COTAR, acolo unde Pandele este sef, prezintă cele mai hilare soluții la situația actuală. Asociația în cauză reunește șoferi de tir, șoferi de taxi și firme de transport.

Reprezentanții COTAR au acuzat, de fatada, service-urile că măresc fraudulos prețul reparațiilor și că majoritatea firmelor de reparații auto nu respectă clienții și prin practica lor duc la mărirea primelor RCA pe care le suportă toți consumatorii. Numai servicie-urile lui Pandele reunite in Auto Grup nu respecta astfel de criterii, iar serviceurile acuzate de COTAR sunt de fapt cele concurente Auto Grup, adica acelea care vor sa faca un business cinstit.

Răspunsul Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) a fost prompt, dupa ce Cristian Muntean a tras niste sfori, ca nu degeaba a fost si el sef al asociatiei. Șeful COTAR, Vasile Ștefănescu, a fost acuzat că face jocul Autorității de Supraveghere Financiară. Argumentul service-urilor era că fata lui Ștefănescu, Vanessa Păduraru, și ginerele acestuia, Cristian Laurențiu Păduraru, sunt angajați ai ASF, ceea ce a semnalat si Ziuanews in articolele precedente. Dar reactia COTAR a fost doar una de intimidare cu bataie la ASF.

Cu toate acestea, cele două asociații știu să-și dea mâna când le pică bine. Frământările COTAR și ASSAI referitoare la piața asigurărilor sunt vechi. În 2010, cele două organizații au încercat să-și facă în Malta o societate de asigurări. Atunci, cele două entități au apelat la serviciile denunțătorului preferat al DNA, avocatul Doru Boștină.

Deși n-au depășit stadiul de a visa frumos la busines-uri off-shore în asigurări, cei de la COTAR știu cel mai bine cât de mari trebuie sa fie primele de asigurare, care este rata daunei combinate, care trebuie să fie profitul asigurătorilor, dar mai ales cât este profitul, care sunt și cum sunt comisioanele, cheltuielile de achiziție si salariile angajaților din asigurări.

Ultima găselniță a șefilor de la COTAR este suspendarea poliției de asigurare obligatorie. Practic, reprezentanții transportatorilor doresc să nu mai plătească RCA din cauza crizei cauzate de COVID-19 și să se prelungească valabilitatea poliței cu durata stării de urgență. Dar sa si extinda aceasta masura, daca se poate cu 90 de zile, sau chiar 120 de zile dupa ridicarea starii de alerta, ce a urmat starii de urgenta. Deși ASF a răspuns Guvernului susținând faptul că o asemenea măsură ar mări prețurile la asigurări pentru toți șoferii din România, cei de la COTAR, "cu multă grijă pentru cetățeni" au declanșat un imens scandal pe fondul schimbarii Legii RCA.

(va urma)

loading...
PUTETI CITI SI...