Laptopuri, materiale de construcţii şi unelte de peste 300.000 lei au dispărut de la o firmă a Primăriei Sector 3

Postat la: 29.05.2020 | Scris de: ZIUA NEWS

Laptopuri, materiale de construcţii şi unelte de peste 300.000 lei au dispărut de la o firmă a Primăriei Sector 3

Laptopuri, mobilier, materiale de construcţii, unelte şi echipamente în valoare de peste 300.000 lei au dispărut de la o firmă a Primăriei Sector 3, AS3 - Administrare Străzi S3, potrivit unui proiect de hotărâre pus pe lista suplimentară a şedinţei de Consiliu Local de miercuri.

Primarul Robert Negoiţă a declarat în timpul şedinţei că a făcut plângere penală. Negoiţă spune că nu poate da detalii, dar aşteaptă ca procurorii să facă dreptate cât mai repede. Această firmă, alături de alte 7, a fost înfiinţată la propunerea primarului şi aprobată de majoritatea din Consiliul Local Sector 3. Prin proiectul de hotărâre se încerca practic scoaterea din inventar a obiectelor dispărute, însă acesta nu a fost votat nici măcar de consilierii PSD.

Potrivit anexelor aferente proiectului de hotărâre, s-a încercat:

1. Casarea obiectelor de inventar achiziţionate în perioada anilor 2017 - 2019 şi neindentificate în patrimoniul societăţii, prevăzute în Anexele nr. 1.1-1.3 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre; Printre obiectele dispărute se numără: dulapuri, scaune, cască de protecţie, ochelari de protecţie, mături, târnăcop, telemetru cu laser, ciocane, lopeţi, coşuri de gunoi, asirator, motocoasă, bocanci, mănuşi de lucru, polizor, ţpaclu, scaă telescopică, pensule, dreptar, lanţ, trafaleţi, bormaşină, calculator, lampă sudură, televizor, etc. În total,acestea au o valoare de 297.062 lei.

2. Scoaterea din evidenţa gestiunii a unor obiecte furate în valoare de 27.976 , printre care un laptop, două bucăţi ciocan rotopercutor şi un demolator.

" În cadrul societăţii AS3 - Administrare Străzi S3 SRL, prin Decizia nr. 551/08.05.2020 a fost constituită Comisia de inventariere a patrimoniului societăţii la data de 31.12.2019, Comisie care, în urma finalizării acestei activităţi, în data de 14.05.2020 a întocmit Procesul verbal de inventariere, fiind constatată lipsa unor obiecte de inventar, propunând casarea acestora. în urma analizării de către Consiliul de Administraţie al societăţii AS3 - Administrare Străzi S3 SRL a rezultatelor inventarierii, prin Decizia nr. 16/15.05.2020, membrii acestuia au împuternicit preşedintele Consiliului de Administraţie să solicite Consiliului Local al Sectorului 3 aprobarea următoarelor:

a) Întocmirea procesului verbal de casare pentru obiectele de inventar achiziţionate în perioada anilor 2017 - 2019;
b) Scoaterea din evidenţa gestiunii imobilizărilor necorporale prin întocmirea proceselor verbale de declasare;
c) Scoaterea din evidenţa gestiunii imobilizărilor a activelor furate precum şi stornarea amortizării de la datele constatării furturilor, respectiv pentru laptopuri începând cu luna august 2019, iar pentru celelalte din luna octombrie 2019", se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Robert Negoiţă.

Liviu Mălureanu, consilier USR Sector 3, este de părere că acest caz arată "performanţa" companiilor municipale.

"Ceea ce s-a întâmplat la societatea Administrare Străzi S3 este rezultatul unui proces defectuos şi adesea politizat de selectare a managementului societăţilor aparţinând Primăriei Sectorului 3. Mai mult, la propunerea primarului Robert Negoiţă, conducerea acestei societăţi a beneficiat de măriri de salarii, "performanţă" fiind însă lipsuri in gestiune. Din păcate, cei care plătesc sunt cetăţenii Sectorului 3", a declarat Liviu Mălureanu.

Societatea a fost înfiinţată în iunie 2017, iar preşedintele Consiliului de Administraţie a fost loan Constantinescu. Acesta a fost înlocuit de Roxana Bălăceanu.

În 2018, societatea a avut venituri de 10,2 milioane lei şi cheltuieli de circa 10 milioane lei. Cheltuielile salariale s-au ridicat la 2,4 milioane lei, din care cheltuielile cu consiliul de administraţie: 338.000 lei.

Administrare Străzi Sector 3 a încheiat în 2018 contracte cu Primăria Sector 3 pentru:

Amenajare pistă pentru activităţi sportive în domeniul ciclismului zona lac IOR;
Creşterea atractivităţii şi amenajare peisagistică - Bulevardul Burebista şi Bulevardul Decebal;
Lucrări de pavare alei şi montare borduri la spaţiile verzi din Sectorul 3 al Municipiului Buucureşti cuprinse în arealul zonelor A, B, D, 11,12, Kl, K2, K3, K4 (nu este detaliat ce înseamnă asta);
Modernizare şi reabilitare parc Pantelimon.

În 2020, compania are un buget estimat la 86 milioane lei şi cheltuieli de 83 milioane lei din care, cheltuieli cu personalul - 16,5 milioane lei.

În ceea ce priveşte parcul acvatic din parcul Pantelimon, pe 1 aprilie, termenul de finalizare a fost prelungit cu 1 an, până în aprilie 2021, iar bugetul suplimentat cu 15 milioane lei. Acesta trebuia să fie gata iniţial până la finalul anului trecut, apoi termenul a fost prelungit până pe 30 aprilie 2020.

Valoarea totală a investiţiei se ridică la aproape 130 milioane lei, cu tot cu cele 15 milioane alocate recent, iar proiectul a stârnit mai multe controverse deoarece practic s-a construit în parc, complexul acvatic ocupând circa 20% din spaţiul verde.

"Se aprobă acordarea unui mandat preşedintelui Consiliului de Administraţie al societăţii AS3- Administrare Străzi S3 SRL pentru a întreprinde toate demersurile necesare în vederea încheierii unui contract de proiectare, furnizare şi execuţie echipamente HVAC şi patinoar, pentru clădirea CI multifuncţională din cadrul proiectului „Modernizare şi reabilitare parc Pantelimon", în valoare de maxim 15.000.000,00 lei", se arată într-un proiect adoptat de Consiliul Local Sector 3.

În ceea ce priveşte prelungirea contractului cu încă un an a contractului pentru execuţia parcului acvatic şi de distracţii, primarul Robert Negoiţă a declarat în timpul şedinţei că nu au venit echipamentele din Italia, dar este vorba şi despre managementul defectuos al propriei companii.

"Întârzierea are mai multe cauze, trebuia să ne vină de mult tehnologia pentru piscine, de tratare filtrare, din Italia, care ţară este blocată, şi fără să montăm tehnologia respectivă nu putem să trecem la finisaje. Este vorba şi despre managementul defectuos pe care societatea Administrare Străzi S3 SRL l-a avut înainte. Este un context mai larg", a explicat Negoiţă.

Primăria Sectorului 3 construieşte un aqua parc şi un parc de distracţii, iniţial valoarea lucrărilor fiind estimată la circa 112 milioane lei. Proiectul a fost aprobat de Consiliul Local Sector 3 în 2018, atunci când au şi început lucrările.

loading...
PUTETI CITI SI...