Firea ne da cu praf in ochi! Poluarea alarmanta si legatura cu primarii de sectoare: Străzile din București n-au mai fost aspirate de trei luni pentru PM10 și PM2,5

Postat la: 28.01.2020 | Scris de: ZIUA NEWS

Firea ne da cu praf in ochi! Poluarea alarmanta si legatura cu primarii de sectoare: Străzile din București n-au mai fost aspirate de trei luni pentru PM10 și PM2,5

Gabriela Firea s-a transformat peste noapte intr-un soi de luptatori anti-polulare, preocupata permanent fie de gripa, fie de calitatea aerului, fie de taxa Oxigen. In realitate, toata lumea constata ca Bucurestiul este plin de praf, de particule toxice. Si nu numai de la masinile din trafic. Cel mai mult de la praf. Firea a facut o intalnire tip "comandament" cu primarii de sectoare ca sa vada ce e de facut. In realitate, ea si primarii de sectoare sunt vinovati, pentru ca n-au mai aspirat si spalat strazile de mai bine de trei luni.

S-a dorit un nivel ridicat de poluare si de suspensii de particule PM 10 si PM 2,5 tocmai pentru ca lumea sa fie alarmata si sa se instituie taxa Oxigen, pentru masinile non-euro, euro1, euro2 si euro3, care sa aduca la bugetul Capitalei, conform estimarilor facute pentru 2020 nu mai putin de 206 milioane de euro. Si primarii de sectoare au participat la acest plan. Doar cu totii sunt de la PSD, toti o sustin pe Firea pentru un nou mandat, iar Firea ar putea fi "locomotiva" care sa-i traga si pe ei spre un nou mandt la sectoare. Iata cu ce se fac vinovati, de fapt, toti acestia.

Operatorii de salubritate au încetat să mai aspire și să spele străzile din București la 1 noiembrie 2019, conform contractului care prevede ca iarna să se desfășoare lucrări de deszăpezire. Contractele cu primăriile sunt încheiate în baza unei normative naționale din 1973. De obicei, o mașină de aspirat adună în șase ore trei tone de praf, iar în lipsa acestui serviciu (pe lângă alte cauze) nivelurile de PM10 și PM2,5 sunt foarte ridicate, conform Green Report.

În perioada 1 martie și 1 noiembrie, operatorii de salubritate desfășoară în toate sectoarele, în baza contractelor pe care le au cu primăriile, operațiuni pentru combaterea prafului - care presupun măturarea, aspirarea și spălarea străzilor. Contractele cu primăriile sunt încheiate după o directivă din 1973 („Normativ unic republican pentru activitatea de salubrizare a localităților"). Apoi, de la 1 noiembrie, firmele de salubritate se pregătesc cu soluție de deszăpezit și cu pluguri. Însă, în această iarnă, în București temperatura minimă a fost de -8 grade Celsius, cea maximă - de 17 grade, iar precipitațiile au fost - până acum - foarte slabe.

"În timpul unei acțiuni de curățare, primele merg mașinile care au două perii rotunde și care, după ce pulverizează un jet fin de apă - pentru a nu ridica praful - adună nisipul și pietrișul pe lângă bordură, care sunt apoi absorbite cu un aspirator puternic. Acest procedeu se numește măturat mecanizat. În spatele mașinilor de măturat și aspirat merg cele de spălat, cu cisterne. Acestea au câte o bară în față, cu orificii, din care ies jeturi de apă cu presiune. Jeturile din extremități sunt mai puternice și îndreptate spre rigolă, astfel încât spală pe lângă borduri și împinge apa murdară până la primul canal. Spălatul se repetă uneori și a doua și a treia zi, dacă este cazul. Mașinile de aspirat descarcă la groapa de gunoi, la fiecare șase ore, în jur de trei tone de noroi care s-a format din praful, nisipul și pietrișul de pe carosabil, cu apă. Acest amestec este folosit ca strat acoperitor pentru deșeurile de la rampă.", se specifica in contractul de salubrizare a strazilor din Capitala.

Praful este la un nivel alarmant, la fel si particulele declarate toxice

„Particulele în suspensie reprezintă un amestec complex de particule foarte mici și picături de lichid. Ele reprezintă un grup complex de poluanți care variază în funcție de dimensiune, formă, compoziție și origine. Particulele produse de traficul rutier includ emisiile de carbon provenite de la motoare, bucăți mici de metal și cauciuc din uzura și frânarea motorului, precum și praful de pe suprafețele rutiere. Altele includ reziduuri din construcții și industrie, precum și polen și particule de sol", explică site-ul aerlive.ro. "Particulele mai mici de aproximativ 10 micrometri, denumite PM10, și cele mai mici decât cele de 2,5 microni (PM2,5) sunt deosebit de periculoase pentru că se pot infiltra în căile respiratorii și adânc în plămâni și să provoace probleme de sănătate, cum ar fi cancer pulmonar, boală cardiacă ischemică, accident vascular cerebral, infecții respiratorii și boală pulmonară obstructivă cronică.", spun medicii specialisti.

Pentru reducerea emisiilor de pulberi în suspensie, Planul Integrat de Calitate a Aerului în Municipiul București 2018 - 2022 (PICA) prevede mai multe măsuri care țin de salubrizarea eficientă a străzilor:

  • utilizarea metodelor mecanice de spălare, maturare, aspirare;
  • eliminarea utilizării suflantelor si a măturătorilor stradali;
  • înlocuirea sistemului de stropire stradală cu spălarea stradală pentru îndepărtarea eficientă şi completă a prafului;
  • spălare stradală la topirea zăpezii şi în condiții de secetă este aplicabilă pentru 2.464 km de străzi din capitală.

În luna ianuarie, stația Ministerului Mediului de măsurare a calității aerului de la Universitate, a înregistrat nouă zile de depășiri zilnice pentru PM10, în condițiile în care limita pentru depășirile zilnice/pe an este de 35 de zile, semnalează aerlive.ro. Mai mult, stația independentă de la Universitate a înregistrat opt depășiri zilnice în primele 20 de zile ale anului, se mai mentioneaza in sursa citata anterior.

loading...
PUTETI CITI SI...