Conform siteului DNA, Codruta Kovesi a cheltuit o suma astronomica anul trecut in lupta cu coruptia

Postat la: 10.11.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

Laura Codruta Kovesi pare ca a avut la dispozitie o suma uriasa pentru dosarele sale politice, in campania care a inceput in toamna lui 2014, odata cu incetarea mandatului lui Traian Basescu, care a avut un "varf de sarcina" in 2015, cu dosarele de la ANRP, cu dosarul Microsoft, cu musamalizarea dosarului EADS, cu anchetele impotriva Elenei Udrea, Victor Ponta, Sebastian Ghita etc.

Asta daca nu cumva este vorba despre o eroare birocratica, ceea ce ar putea fi daca tinem cont de proportii, de echivalenta cu intregul buget al României pe un intreg an de zile. Asa ar parea la o prima vedere si, evident, ar starni rasul ca o intreaga echipa, care ar trebui sa lucreze matematic cu acte si documente autentice, ar putea face o asemenea greseala scolareasca. In headerul respectiv s-a pastrat ordinul de marime "mii lei", dar in tabel au fost introduse sumele nemultiplicate. O incompetenta birocratica, totusi.

Sa intram in joc si sa ne facem ca lucram cu date corecte, oficiale. Dar daca nu este o eroare? Daca acesti bani declarati public sunt "pe bune"? Atunci, din ce fond vin ei? Sunt bani negri? Bani fantoma? Bani dati din exteriorul granitelor tarii? De catre cine? Nici bugetul OLAF (organismul similar european) nu se ridica la cifrele astea. S-ar putea ca toate guvernele, la un loc, sa nu cheltuiasca sumele astea in lupta anticoruptie. Dar poate ca Laura Codruta Kovesi are o misiune planetara, mai stii?! Poate ca DNA face ravagii si in alte tari, de unde e platit ca un soi de Black Cube. Poate ca Donald Trump a iesit presedinte al SUA prin aportul formidabilei institutii de la Bucuresti. FBI, cu e-mailurile lui Hillary Clinton, e mic copil pe langa DNA. Iar Gucifer o fi fost agentul terifiantei organizatii din strada Stirbei Voda.

Jurnalistul Patrick Andre de Hillerin, de la Catavencii, atrage atentia asupra acestui fapt, care poate fi hilar, la modul cum il vede el, dar poate fi si cutremurator, la modul cum il putem vedea noi. Anume cat a costat lupta cu coruptia in anul 2015, conform datelor publicate pe siteul oficial al DNA: "Hai ca inca este pe site. Bilanțul contabil al DNA pe 2015 ne spune că procurorii lui Kovesi au cheltuit 120 de miliarde de lei în 2015. Toată România avea cheltuieli prevăzute, pentru 2015, de 126 de miliarde. Mă mir că mai respirăm când nouă ne-au mai rămas doar 6 miliarde de spart, față de cele 120 ale DNA.", scrie el, cu umor, pe pagina sa de Facebook.

Remarca ziaristului este foarte buna, daca o citim in ambele sensuri, atat la modul serios, cat si la modul comic. Practic, e cam tragi-comic. Dar, ca sa mergem mai departe cu imaginatia, in plus remarcam faptul ca din atatea dosare, in care s-au bagat aproape 25 de miliarde de euro, o cifra uluitoare, nu s-a recuperat mai nimic. Daca ne gandim la dosarul Microsoft, plus alte cateva unde s-au dat deja condamnari definitive, nu s-au recuperat nici 25 de milioane de euro, adica 1/1000 din suma investita. Si asta lasand la o parte faptul ca suma nici n-a fost incasata, ci doar imputata condamnatilor. Daca vorbim de eroare, atunci, sacrificand acel "mii lei", suntem cam tanda pe manda. Carevasazica, ce-am cheltuit, inca n-am recuperat!

Dar, analistii in fraude financiare apreciaza ca furtul total, datorat coruptiei, in Romania, in ultimii 25 de ani este de aproximativ 100 de miliarde de euro, prin toate afacerile cu statul, dintre care 25 de miliarde de euro sunt in ultimii 10 ani, interval de timp la care se refera majoritatea dosarelor DNA in curs. Ca atare, daca acele cifre sunt veritabile, DNA a cheltuit numai in 2015 intreaga suma a furtului prin coruptie din ultimii 10 ani. Daca mai adaugam si bugetele din anii anteriori, putem ajunge la cifre astronomice.

Revenim la eroare, dar nici asa nu iese la vopsea. In 2015, DNA cheltuieste 25 de milioane de euro. In ceilalti noua ani anteriori, cheltuieste inca vreo 200 de milioane de euro, pe putin. Sa rotunjim la un sfert de miliard de euro in zece ani. Pai, s-a furat de 25 de miliarde, DNA a mai cheltuit un sfert de miliard si de recuperat, s-au recuperat pana in 50 de milioane, daca-i socotim si pe Adrian Nastase, Miron Mitrea, Miki Spaga, Viorel Hrebenciuc & Co. Renteaza, oare? Ne intrebam, atunci, economic vorbind, la ce ne mai foloseste DNA? Nu-i mai ieftin sa-i lasam pe corupti sa fure?