Puțini români cumpără online polițe de asigurare, chiar dacă restricțiile generate de criza COVID-19 i-au făcut să folosească mai mult internetul

Postat la: 25.06.2020 | Scris de: ZIUA NEWS

Puțini români cumpără online polițe de asigurare, chiar dacă restricțiile generate de criza COVID-19 i-au făcut să folosească mai mult internetul

​​Dacă în 2019 doar 6% dintre români spuneau că preferă să încheie asigurările din fața calculatorului sau a telefonului mobil, în 2020 ponderea acestora a urcat la 12%, cel mai probabil ca urmare a restricțiilor impuse pe perioada pandemiei COVID-19, care au determinat creșterea gradului de accesare a serviciilor online, arată rezultatele unui barometru realizat de IRES la solicitarea UNSAR (Uniunea asigurătorilor și reasigurătorilor din România). Cei mai mulți români continuă să prefere interacțiunea directă atunci când vine vorba despre încheierea unei polițe de asigurare.

„În perioada pandemiei, industria de asigurări a luat, în ritm accelerat, o serie de măsuri speciale pentru susținerea clienților noștri, dar și pentru menținerea unui contact permanent, în condițiile în care o mare parte dintre companiile de profil au implementat lucrul de acasă, conform recomandărilor făcute de autorități. Asigurătorii au încurajat folosirea de către clienți a modalităților digitale și online pentru încheierea sau reînnoirea polițelor, pentru constatarea și instrumentarea daunelor. Practic, pandemia a dus la dezvoltarea accelerată a instrumentelor online, în beneficiul clienților", a declarat Adrian Marin, președintele UNSAR.

Același studiu arată că aproximativ 1 din 5 români (circa 18%) preferă serviciile online pentru achiziționarea de polițe sau pentru gestionarea acestora, în timp ce ponderea celor care folosesc servicii online în general, altele decât cele de asigurări, este de 59%. Din analiza acestor date reiese existența unui potențial foarte mare neexploatat în domeniul serviciilor online de asigurări.

Categoria de populație pentru care soluțiile online au o importanță mai crescută este reprezentată de tineri până în 35 de ani, cu educație superioară, și care locuiesc în mediul urban.

Două treimi dintre participanții la studiul citat (66%) au declarat că soluțiile online sunt importante pentru ei atunci când achiziționează sau gestionează o asigurare, iar circa 76% dintre respondenți au declarat că sunt mulțumiți de serviciile online pe care le-au utilizat. De altfel, serviciile online reprezintă al doilea factor de mulțumire în ceea ce privește experiența cu companiile de asigurări, după interacțiunea cu personalul, despre care 88% dintre participanții la studiu au declarat că sunt mulțumiți și foarte mulțumiți.

Sistemele online de achiziție și de gestionare a polițelor de asigurare le oferă clienților posibilitatea să deruleze operațiuni legate de asigurările lor mai rapid decât dacă ar face același lucru utilizând mijloace tradiționale.

"Achiziția unei polițe de asigurare online sau notificarea unei daune prin doar câteva click-uri, de pe calculator sau de pe telefon, reprezintă rezultatele digitalizării din ultimii ani a sectorului asigurărilor. Tot mai mulți dintre clienții noștri se conving de simplitatea și rapiditatea acestor servicii. În același timp, asigurătorii investesc din ce în ce mai mult în digitalizare și inovație", a precizat Alexandru Ciuncan, director general al UNSAR.

Folosirea serviciilor online este în strânsă legătură cu accesul la Internet. Potrivit celor mai recente statistici oficiale, trei sferturi din gospodăriile din România au acces la internet. Telefonul mobil este cel mai folosit dispozitiv pentru accesarea internetului, 86% din populație utilizând internetul pe smartphone.

loading...
PUTETI CITI SI...