Pasagerii care fac scandal în avion vor fi trecuţi pe lista neagră. Campanie fără precedent în România, ce măsuri vor fi luate

Postat la: 11.04.2019 | Scris de: ZIUA NEWS

Pasagerii care fac scandal în avion vor fi trecuţi pe lista neagră. Campanie fără precedent în România, ce măsuri vor fi luate

La fiecare 3 ore, un pasager turbulent pune în pericol siguranţa unui zbor din Uniunea Europeană. Statistica arată că în 2018 numărul incidentelor provocate de pasageri a crescut cu 34%, astfel că Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei a declanşat o campanie fără precedent, inclusiv în România, prin care anunţă pasagerii că vor fi aspru pedepsiţi atunci când sunt vinovaţi.

Cazurile în care pasageri români provoacă incidente în timpul zborurilor nu sunt o excepţie. Chiar şi miercuri, pe Aeroportul Otopeni, o pasageră a făcut scandal din cauza bagajelor şi puţin a lipsit să nu fie chemată paza, după cum relatează stirileprotv.ro. Potrivit Agenţiei Europene de Siguranţă a Aviaţiei, 1000 de curse pe an au probleme din cauza pasagerilor aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice. 72% din incidente se termină cu agresiuni fizice. O dată pe lună, un avion aterizează din cauza celor care îşi aprind ţigări la bord, deşi acest lucru este interzis. În astfel de situaţii, se aplică prevederile Convenţiei de la Tokyo, prin care pilotul comandant poate interzice accesul pasagerilor turbulenţi la bord. Poate dispune debarcarea bagajelor şi a călătorilor înainte de decolare sau chiar aterizarea de urgenţă.

Unele companii aeriene pot avea şi cătuşe speciale, din plastic, pentru a imobiliza pasagerul care face scandal. Pasagerul turbulent va fi direct responsabil de schimbarea programului companiei aeriene. Adică, va plăti pentru toate daunele provocate. În plus, i se va anula biletul, iar la debarcare va fi întâmpinat de către poliţişti, care îl vor sancţiona contravenţional sau chiar penal. Companiile au dreptul să-i treacă pe lista neagră pe cei care au creat probleme în mod repetat. Aceşti pasageri nu vor mai putea cumpăra bilete sau li se va refuza îmbarcarea. Pentru ca aceste reguli să ajungă la toţi pasagerii, Agenţia Europeană a declanşat o campanie de informare. În România, campania este susţinută de Tarom, Blue Air şi Wizz Air. Operatorul naţional informează că au existat pasageri agresivi, dar echipajele de însoţitori au fost pregătiţi să acţioneze. Wizz Air spune că astfel de călători creează un risc inutil pentru funcţionarea normală a unui zbor prin distragerea echipajului şi poate duce la întârzieri semnificative.

loading...
PUTETI CITI SI...