Oficial: Genomul SARS-CoV-2 nu a fost validat. Cu alte cuvinte nu se poate dovedi că virusul a existat!

Postat la: 23.08.2024 | Scris de: ZIUA NEWS

CDC nu poate confirma științific genomul complet al SARS-CoV-2, după cum se arată într-un răspuns oficial, după o solicitare în baza Legii privind libertatea de informare.

În solicitarea către CDC, autorul site-ului USmortality.com, care a depus solicitarea, a cerut înregistrări legate de următoarele patru puncte:

1. Înregistrări despre secvențierea unui singur virion a SARS-CoV-2 care să confirme că virionul a fost izolat fizic de orice alt material genetic înainte de secvențiere.

2. Înregistrări ale unei singure secvențieri cu citire (lungă) de la prima poziție [..] până la ultima poziție [..] a genomului. [..]

3. Înregistrări ale unui contig perfect asamblat [..] de către un asamblator metagenomic precum Megahit (așa cum este folosit de Wu et al, 2020) [..].

4. Înregistrări ale proceselor RACE („Rapid Amplification of cDNA Ends", „amplificarea rapidă a capetelor ADNc"), efectuate pe o probă de pacient sau pe cultură virală [..]

CDC a declarat că nu are capacitatea de a izola un singur virion din orice alt material genetic prezent într-o probă și că nu deține înregistrări care să confirme că acest lucru a fost efectuat vreodată sau că este posibil.

De asemenea, au menționat că nu dețin sau nu au cunoștințe despre nici un singur ansamblu citit sau complet care ar confirma matematic genomul complet al unui virion, mentioneaza activenews.ro, care a preluat articolul.

În plus, CDC s-a bazat exclusiv pe date de secvențiere disponibile public și nu a folosit tehnica RACE pentru a confirma capetele genomului identificate manual de către cercetătorii chinezi. Confirmarea acestor capete este crucială, deoarece prezența unor baze suplimentare dincolo de prima și ultima poziție a genomului de referință ar sugera că amplificarea RACE nu captează adevăratele secvențe terminale. Deși datele RACE despre ampliconi pentru SARS-CoV-2 nu au fost publicate, descoperirile acelorași cercetători care au studiat virusul RaTG13 sugerează un astfel de scenariu, subliniind necesitatea unei validări independente.

Secvențierea cu citire lungă nu a demonstrat încă în mod convingător secvența completă a genomului, deoarece erorile și capetele de secvență lipsă împiedică generarea unui model genomic viabil.

Proiectarea grafică De Bruijn a asamblarii cu citire scurtă poate genera mai mulți candidați-genom prin combinarea diferitelor segmente de material genetic. Astfel, există posibilitatea ca genomul SARS-CoV-2 să fie un construct semi-aleatoriu, format prin recombinarea secvențelor genetice folosind această metodologie.

Această ipoteză rămâne necontestată, întrucât genomul de referință nu a fost niciodată complet secvențiat de la început până la sfârșit și nici asamblat folosind metoda „overlap-layout-consens" (OLC), care ar putea oferi mai multă credibilitate privind genomul de referință.