Fenomenul neobișnuit care schimbă lumea: Ziua va avea 25 de ore, anunță savanții. Când se va întâmpla?

Postat la: 20.08.2024 | Scris de: ZIUA NEWS

Savantul Stephen Meyers, profesor la Universitatea din Wisconsin-Madison din Statele Unite, anunță că în urma unor studii științifice s-a descoperit că un fenomen neobișnuit va produce încetinirea rotației Pământului și prelungirea zilelor.

Astfel, o zi va avea 25 de ore, pe măsură ce Luna se va îndepărta de planeta noastră, iar impactul său gravitațional asupra Terrei se va diminua. Însă, cercetătorii au calculat că acest proces ar putea dura aproximativ 200 de milioane de ani până se va finaliza.

Luna se află la aproximativ 238.000 de mile (384.400 km) de planeta noastră, fiind nevoie de aproximativ 27,3 zile pentru a finaliza o singură orbită în jurul Pământului, potrivit Daily Mail.

„Pe măsură ce Luna se îndepărtează, Pământul este ca un patinator artistic care se învârte, care încetinește în timp ce își întinde brațele", a explicat savantul american Stephen Meyers, profesor la Universitatea din Wisconsin-Madison din Statele Unite.

La un moment dat, Luna va ajunge la o distanță stabilă și va fi vizibilă doar dintr-o parte a planetei noastre. Pentru studiul său, Meyers și colegul său au reconstruit istoria profundă a relației Pământului cu Luna.

Ei au descoperit că, în urmă cu 1,4 miliarde de ani, o zi pe Pământ dura doar aproximativ 18 ore. Pentru a obține acest calcul, cercetătorii au inventat o metodă statistică care leagă teoria astronomică cu observația geologică pentru a privi înapoi la trecutul geologic al Pământului.

Acest lucru le-a permis să reconstituie o istorie profundă a sistemului solar. Zilele Pământului au fost mai scurte cu miliarde de ani în urmă, în mare parte pentru că Luna era mai aproape de planeta noastră.

Acest lucru a făcut ca rotația planetei noastre să fie mai rapidă decât în prezent, au concluzionat cercetătorii. Dar, de-a lungul istoriei Pământului, Luna s-a îndepărtat și mai mult într-un proces cunoscut sub numele de „recesiune lunară".

Știm acest lucru datorită astronauților misiunilor Apollo, care au plasat reflectoare pe Lună care le-au permis oamenilor de știință de pe Pământ să tragă lasere spre suprafața Lunii și să măsoare exact cât de repede se retrage Luna.

Pe măsură ce Luna "alunecă" treptat în spațiu, face ca rotația Pământului să încetinească. Motivul pentru care are de-a face cu impactul Lunii asupra mareelor oceanice. În timp ce Pământul se rotește, gravitația Lunii care orbitează în jurul planetei, atrage oceanele pentru a crea maree.

Atracția gravitațională a Lunii face ca apa oceanului să se „umfle" spre ea, în orice parte a Pământului. În același timp, inerția încearcă să mențină apa în loc. Dar gravitația Lunii este mai puternică, motiv pentru care apa se mișcă spre Lună.

Între timp, pe partea opusă a Pământului, atracția gravitațională a Lunii este mai slabă pur și simplu pentru că este mai departe. Acolo, inerția este mai puternică decât gravitația Lunii, iar apa încearcă să continue în linie dreaptă. Acest lucru face ca apa să se îndepărteze de Lună.

Toate acestea înseamnă că zilele Pământului cresc din ce în ce mai mult. Modificările sunt suficient de mici încât nu le vom observa cu adevărat - nu ne vor afecta ritmurile circadiene. Dar de-a lungul a milioane de ani, acele mici schimbări se vor aduna - în cele din urmă adăugând o oră în plus la ciclul diurn al Pământului, au spus experții.