Când a început timpul? Oamenii de știință încep să deslușească primele răspunsuri

Postat la: 09.09.2024 | Scris de: ZIUA NEWS

Oamenii de știință au găsit o nouă metodă de a studia Universul timpuriu, folosindu-se de undele gravitaționale, o descoperire revoluționară în înțelegerea originilor cosmosului. Până acum, o sursă importantă de informații despre primele momente ale Universului a fost radiația cosmică de fond, care reprezintă prima lumină ce a început să călătorească liber prin spațiu.

Această radiație a apărut la aproximativ 380.000 de ani după Big Bang, oferindu-ne o „imagine" a Universului în primele sale etape de dezvoltare. Înainte de acest moment, particulele de lumină numite fotoni interacționau constant cu materia, făcând imposibilă observarea a ceea ce se întâmpla atunci. Undele gravitaționale se deplasează liber prin orice, inclusiv prin noi, dar interacționează cu materia la o scară minusculă. Pentru a le măsura, sunt necesare detectoare sensibile.

O echipă de cercetători a dezvoltat instrumente matematice pentru a studia modul în care undele gravitaționale interacționează cu materia. Aceste unde ar putea oferi informații despre Universul timpuriu prin observarea modului în care au afectat materia și radiațiile pe care le putem vedea astăzi.

Studiul, publicat în Journal of Cosmology and Astroparticle Physics, explorează modul în care undele gravitaționale pot dezvălui informații despre corpurile cerești și evenimente precum găurile negre, coliziunile stelelor neutronice și stele, oferindu-ne informații care altfel ar fi imposibil de obținut.