Circulaţie intrerupta pe Podul Grant timp de doi ani. Cum se blochează reabilitarea Podului Constanţa

Postat la: 03.10.2018 | Scris de: ZIUA NEWS

Circulaţie intrerupta pe Podul Grant timp de doi ani. Cum se blochează reabilitarea Podului Constanţa

Unele dintre cele mai importante poduri din Capitală reprezintă în prezent "marea provocare" a Primăriei Capitalei. Circulaţia pe Podul Grant întreruptă parţial în următorii doi ani pentru reparaţii, dar reabilitarea Podului Constanţa nu a început nici acum, la cinci luni de la semnarea unui protocol între CFR şi PMB.

Primăria Capitalei va începe reparaţiile la Podul Grant, care vor dura doi ani, timp în care circulaţia va fi întreruptă parţial. În prezent, Podul Grant este una dintre cele mai tranzitate artere din Bucureşti, iar întreruperea circulaţiei pentru reparaţii va duce, inevitabil, la aglomerarea zonei, care oricum este destul de congestionată.

Reabilitarea podului este însă absolut necesară şi va costa 11 milioane de euro, construcţia având, potrivit Administraţiei Străzilor, o stare tehnică nesatisfăcătoare. De altfel, această stare tehnică a podului poate fi observată de orice şofer care circulă pe pod, mai ales în ceea ce priveşte rosturile de dilataţie, care sunt într-o stare avansată de degradare.

Până la demararea lucrărilor de reparaţie a Podului Grant, Primăria Capitalei trebuia să înceapă reabilitarea Podului Constanţa, a cărui stare este cel puţin la fel de proastă.

PMB a cerut, în luna mai, ca acest pod să treacă din administrarea Ministerului Transporturilor în cea a Municipalităţii, ca să poată fi reparat şi cu fonduri de la bugetul local. În mai, s-a semnat şi un protocol între CFR şi PMB în acest sens. Dar după aproape 5 luni, în septembrie, CFR a trimis actul înapoi la PMB, pentru modificare. Motivul? În primul proiect nu se specifica faptul că după reparaţii podul trebuie să treacă tot la Ministerul Transporturilor, pentru că face parte din infrastructura CFR.

"Menţionăm că, după realizarea lucrărilor de reparaţii şi rebilitare la imobilul Pod CF Bucureşti-Constanţa şi dat fiind faptul că obiectivul sus menţionat este o componentă a infrastructurii feroviare a Căilor Ferate Române, este necesar ca ulterior lucrărilor de reparaţii şi reabilitare, obiectivul sus menţionat să fie dat în administrarea Ministerului Transporturilor", se arată în expunerea de motive a proiectului votat în şedinţa CGMB din luna septembrie.

loading...
PUTETI CITI SI...