Autostrada Urbana se deschide vineri, aglomerandu-le drumul spre birou corporatistilor din Pipera

Postat la: 10.12.2018 | Scris de: ZIUA NEWS

Autostrada Urbana se deschide vineri, aglomerandu-le drumul spre birou corporatistilor din Pipera

Dupa mai multe amanari, vinerea viitoare, pe 14 decembrie, Compania de Drumuri va deschide traficul pe Autostrada Urbana din Bucuresti, care face legatura intre Centura Capitalei si Soseaua Petricani.

Inainte sa deschida circulatia pe segmentul de 3,3 kilometri din Autostrada Transilvania (A3) din Capitala, Compania de Drumuri va face, vineri, receptia lucrarilor. Aceasta operatiune ar trebui sa fie, insa, mai degraba o formalitate, in conditiile in care, in linii mari, calitatea soselei a fost deja evaluata de specialistii Companiei de Drumuri, la prereceptie.

"Sigur, ne-am asteptat ca lucrarile sa fie gata din octombrie. Daca n-a fost asa, e din vina problemelor despre care vorbea ministrul Sova (potrivit caruia constructorul 'sufera de lene') ", a declarat purtatorul de cuvant al Companiei de Drumuri, Alin Serbanescu. De fapt, lucrarile la Autostrada Urbana au mers greu inca de la inceput, din cauza ritmului lent in care statul a cumparat terenurile pe care urma sa se construiasca soseaua.

Ulterior, s-a intarziat si cu mutarea retelelor electrice din calea autostrazii. In cele din urma - asa cum autoritatile si specialistii in infrastructura din mediul privat au remarcat - nici constructorul, o asociere condusa de societatea Aktor, nu a lucrat intr-un ritm satisfacator. In cele din urma, insa, soseaua e gata si poate fi inaugurata.

Pe termen lung, deschiderea ciotului de 3,3 kilometri de autostrada este, fara doar si poate, un pas inainte spre un trafic rutier civilizat, in zona Capitalei. In prima faza, insa, o multime dintre soferii care veneau in Capitala pe DN1 vor putea acum alege sa circule pe A3. Iar asta inseamna ca, in zona cartierului Pipera, traficul risca sa se aglomereze pana la refuz, incepand de saptamana viitoare. Alin Serbanescu a explicat ca, desi aglomeratia e inevitabila, e posibil ca problema sa se rezolve, in timp.

"Specialistii vorbesc despre doua posiblitati, in acest caz. Pe de o parte, este posibil ca A3 sa preia mare parte din traficul de pe DN1, pe care circula zilnic pana la 60.000 de masini. In acest caz, exista posibilitatea ca numarul de masini care circula in zona soselei Petricani sa creasca drastic, ajungand de la circa 5.000 cat e acum, la aproximativ 20.000. Sigur, nu e obligatoriu sa se intampla asa, din cauza ca nu toti cei care vor veni pe A3 se vor duce musai pe Petricani.

Apoi, mai exista si posibilitatea ca traficul sa se imparta intre DN1 si A3. La urma urmei, fiecare sofer isi va face calculele si va decide pe unde e mai avantajos sa circule. Dar asta nu inseamna ca nu va fi aglomeratie in zona. Chiar si o crestere cu 5.000 a numarului de masini care circula pe Petricani ar insemna aglomerare a traficului, fata de situatia prezenta", a preconizat Alin Serbanescu.

Intrebarea este: cate minute ar urma sa stea, in plus, in trafic, un sofer care se duce la birou, in zona Pipera? Directorul executiv al Asociatiei Pro Infrastructura (API), Ionut Ciurea, a declarat anterior ca un raspuns clar la aceasta intrebare e aproape imposibil de dat, in acest moment.

"Ar fi trebuit sa avem o serie de studii privind efectele asupra traficului, sigur. Dar acum este tarziu sa ne mai gandim la ele. Va trebui sa asteptam si vedem cum merg lucrurile.

E posibil sa se aglomereze in zona pentru vreo cateva saptamani. Dar ramane sa vedem unde se va duce mare parte din trafic. Multa lume se intreaba: daca deja e aglomerat pe Soseaua Petricani si mai aduci si tot traficul de pe A3, unde ajungem?

Chestiunea e ca nu tot traficul de pe A3 va ajunge in Petricani. Spre exemplu, traficul greu va ramane pe Centura. Apoi, in afara de nodul de pe Centura si cel de la Petricani, vor mai fi doua, la instersectia cu strada Popasului si la Gherghitei. Deci traficul se poate imparti.

In plus, cine lucreaza in Pipera Nord, spre exemplu, nu va aglomera suplimentar traficul, dat fiind faptul ca oricum circula si acum zilnic pe acolo. Dar poate ca cei care pleaca din est spre Ploiesti ar putea aglomera... Ramane sa vedem. Oricum, dupa cateva saptamani, e greu de crezut sa soferii vor insista sa circule pe un drum pe care-l stiu aglomerat, mai ales avand alternative...", a spus Ionut Ciurea.

Asa cum v-am informat deja, in zona Pipera, traficul s-ar putea fluidiza prin introducerea unor mijloace curate si confortabile de transport in comun, prin investitii in poduri si pasaje rutiere, dar si prin largirea Soselei Petricani, care abia a inceput, cu toate ca ar fi trebuit deja sa fie gata.

loading...
PUTETI CITI SI...