NASA, descoperire de senzaţie: Doi sateliţi ai planetelor Jupiter şi Saturn pot deţine condiţii pentru dezvoltarea vieţii

Postat la: 14.04.2017 08:00 | Scris de: ZIUA NEWS

NASA are noi dovezi că două luni ale planetelor Jupiter şi Saturn ar putea conţine condiţii optime pentru dezvoltarea vieţii, informează CNN.

Cercetătorii din cadrul NASA au anunţat că deţin noi dovezi despre două locuri în afara Pământului care ar putea susţine dezvoltarea vieţii: luna lui Jupiter, numită Europa, şi una dintre lunile planetei Saturn, numită Enceladus. În ceea ce priveşte potenţialul locuibil, Enceladus are aproape toate ingredientele-cheie pentru viaţa aşa cum o ştim, potrivit cercetătorilor de la NASA.

Noile observaţii au fost făcute după două studii de amploare, detaliate joi în cadrul unei conferinţe la Washington. Sonda Cassini a descoperit o abundenţă de molecule de hidrogen în pene de apă, ce se ridică din suprafaţa ca de gheaţă a satelitului Enceladus. A şasea cea mai mare lună a planetei Saturn este o "lume" învelită în gheaţă, ce deţine un ocean dedesubt. Cercetătorii cred că hidrogenul provine dintr-o reacţie hidrotermală între oceanul satelitului şi nucleul său pietros.