Tobă şi Costescu- doi muţi, 5 morţi şi 29 de răniţi

Postat la: 08.02.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

Tobă şi Costescu- doi muţi, 5 morţi şi 29 de răniţi

Accidentul rutier petrecut la data de 05.02.2016, în jurul orei 6:20, pe Centura de Vest a Municipiului Ploieşti, în care au fost implicate un autobuz şi o autobasculantă, a scos, din nou, în evidenţă că instituţiile statutului funcţionează haotic şi fără discernământ. Parchetul de pe lângă Judecătoria Ploieşti a anunţat că autobuzul, în interiorul căreia se aflau 34 de pasageri, efectua o cursă regulată de transport de persoane pe ruta Măneşti - Ploieşti.

În urma accidentului a rezultat decesul a cinci persoane, vătămarea corporală a altor 28 de persoane (dintre care 16 fiind grav rănite), patru fiind minori cu vârste între 9 şi 17 ani. A fost un carnagiu cum nu s-a mai vazaut după 1989 în această zonă. Însă, comunicare instituţiilor publice ale statului despre această tragedie mai mult a complicat informarea decât să o clarifice. Reprezentanţii Ministerului Afacerilor Interne au dat informaţii contradictorii şi alambicate despre accident, în timp ce conducerea Ministerului Transporturilor a fost prea ocupată cu vizita premierului Dacian Cioloş.ca să se sinchisească de un comunicat banal despre tragedie. Poliţiştii şi prefectul de Prahova susţin că autobuzul implicat în impact avea inspecţia tehnică la zi şi efectua o cursă legală.

Astfel, Ştefan Crivăţ, şeful Serviciului Rutier Prahova, a precizat că autobuzul plin cu navetişti, care a intrat într-o basculantă, avea inspecţia tehnică valabilă până în aprilie 2016, iar prefectul de Prahova- Rodica Paraschiv a menţionat că firma de transport avea licenţă. Curios este faptul că secretarul de stat Raed Arafat, cel se agită la orice ciocnire între două limuzine, nu s-a deplasat la locul tragediei. Ulterior, preşedintele interimar al Consiliului Judeţean Prahova- Bogdan Toader, a dezvăluit că pe traseul Ploieşti-Măneşti erau licenţiate alte mijloace de transport! "În urma verificărilor efectuate de instituţia noastră, am descoperit faptul că traseul respectiv era licenţiat, însă nu pe acest traseu.

Numărul de înmatriculare al autobuzului figura ca fiind licenţiat pentru transport de persoane pe drumurile judeţene, însă nu pe această rută. Patronul firmei de transport avea licenţă pentru traseul respectiv însă pentru alte două autobuze. Consiliul Judeţean a notificat transportatorii asupra obligativităţii respectării acestor licenţe şi, automat, a parcurgerii rutelor pentru care au fost autorizaţi", a declarat preşedintele interimar al CJ Prahova. Practic, declaraţia lui Bogdan Toader îi face mincinoşi pe cei de la IPJ Prahova şi pe prefectul Rodica Paraschiv. În loc, ca ministerul Afacerilor Interne, Petre Tobă, să ceară celor de la IJP Prahova să dea un comunicat clar în acest sens, a lasat să treneze confuzia şi suspiciunile privind cauzele accidentului. În acelaşi ton cu ministrul Petre Tobă este şi ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

De ce tace Costescu? Pentru că Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transportului Rutier (ISCTR) a închis ochii la cursele efectuate de mai mult timp de acel autobuz al morţii. Autobuz care, atenţie, circula fără să deţină atestat de clasificare pentru această categorie de transport eliberat de către Registrul Auto Român. Fără acest atestat autobuzul nu avea dreptul să circule cu persoane pe drumurile publice, şi cu toate acestea, a circulat mult timp până s-a întâmplat tragedia. Politiștii de la IPJ Prahova şi reprezentaţii ISCTR au ignorat faptul că acel autobuz nu avea licenţă de transport persoane pe acest traseu şi că nu deţinea atestatul de clasificare eliberat de RAR.

Practic, prin non combat şi închis ochii, reprezentanţii Ministerului Afacerilor Interne şi cei ai Ministerului Transporturilor au girat ca un hârb de autobuz să se transforme într-un dric mortuar şi să nenorocească atâtea familii de oameni modeşti şi oneşti. Dar faptul că nu fac controale a devenit o obişnuinţă. Poliţiştii nu fac controale, deoarece în judeţ se cunosc cu patronii firmelor care transportă persoane, fapt pentru care închid ochii la nereguli. La Consiliul Judeţean Prahova sunt ţinuţi în braţe aceeaşi patroni din anii '90 şi nu-i obligă nimeni să aibe maşini noi şi să respecte programul de circulaţie.

În schimb, controalele celor de ISCTR privind starea maşinilor de pe traseu sunt doar simulări, întrucât patronii sunt anunţaţi înainte şi ţin rablele în garaj şi trimit pe traseu doar maşinile mai noi. Până acum, în judeţul Prahova încă nu au fost patroni de astfel de firme cercetaţi pentru evaziune fiscală şi corupţie, dar în schimb averile lor cresc văzând cu ochii. Oare de ce tac miniştrii de Interne şi cel al Transporturilor vis a vis de această tragedie? Poate sunt şi ei captivii unui sistem care funcţionează ireproşabil de foarte mulţi mulţi ani!? Adică cunosc ce înseamnă să ai rovinetă B!

Ion Teleanu

loading...
PUTETI CITI SI...