O scrisoare uitată pentru Lucian Şova

Postat la: 19.10.2017 15:03 | Scris de: ZIUA NEWS

O scrisoare uitată pentru Lucian Şova

La ora actuală, Compania Naţională Poşta Română stă pe un butoi cu pulbere şi până la explozie nu maai este decât un click. Fitilul a fost pus de către controversatul ministru al Comunicaţiilor, deputatul PSD Lucian Şova.

Acesta, ca să întoarcă poate un serviciu din anii trecuţi, a numit-o ilegal, pentru patru luni, în frunte Poştei Române pe fosta învăţătoare de la Voluntari- Elena Petraşcu, Ăn doi timpi și trei mișcări, cei doi au făcut ţăndări Consiliul de Administraţie al Poştei Române demiţând şi numind ilegal pe unii dintre membrii. Dar, cel mai grav este că au ţesut, pe repede înainte, o organigramă prin care au eliminat peste 50 de oameni bine pregătiți care au ţinut ani de zile compania pe linia de plutire, dar care erau şi sunt incomozi pentru Şova, Petraşcu şi eternul lider sindical, pensionarul Matei Brătianu.

Astfel, tandemul Şova- Petraşcu a desfiinţat coloana vertebrală a Poştei Române, adică direcţia operaţională şi cea comercială. Însă, de numele celor doi, în special de cel al Elenei Petraşcu, se leagă câteva scandaluri uriaşe de la Ministerul Transporturilor. Când spui Elena Petraşcu, spui scandalul contractului cu Bechtel, spui scandalul Romatsa şi mai spui ceva delicat-susţinere 100% de la Laszlo Borbely şi sunt destui care ştiu de ce. Dar, de numele lui Lucian Şova la Ministerul Transporturilor se leagă un scandal de răsunet din 2004, când acesta a fost luat pe sus de mascaţi.

Tot din acea perioadă există şi o scrisoare de care Şova ar vrea să uite, dar care a fost publicată de Hotnews, pe 18 iulie 2015, sub titulul „Mafia transportatorilor ne ţine departe de Europa". Din curiozitate, angajaţii Ministerului Comunicaţiilor şi cei ai Poştei Române pot rememora un episod din acele vremuri lecturând scrisoare deschisă despre una dintre „performanţele " manangeriale ale ministrului Lucian Şova, că deh, amintirile când sunt răscolite, devin...dureroase sau ...frumoase!.

Sfârşit de coşmar, speranţe...

16 decembrie 2004, un certificat de grefă emis de Curtea de Apel Bucureşti Setia a VIII - a Contencios Administrativ şi Fiscal, în Dosarul nr.5173/2004, a suspendat atribuirea licenţelor de execuţie pentru cursele şi traseele din programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean,

interjudetean între două judeţe limitrofe (inclusiv între Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov) şi interjudetean valabil în perioada 01.01.2005 - 31.12.2007, demersul justiţiei române fiind salutat de circa 80% din operatorii rutieri de persoane care se aflau în pragul falimentului sau în situaţia de a ajunge să lucreze pentru magnaţii din domeniu. Conform unor surse de încredere, coşmarul celor mulţi fusese cauzat de interesele economico-financiare ale unui grup format din funcţionari publici din M.T.C.T., A.R.R., I.G.C.T.I. şi oameni de afaceri,

principalii fiind: ŞOVA LUCIAN (director general al Direcţiei Generale din M.T.C.T., administrator indirect al S.C. COMINFORTRANS S.A.Bacău), LUPAŞCU MARIA LUIZA (fost director general al A.R.R., demisă în dată de 14.02.2005), TONT FLORENTINA (director general adjunct până la dată de 14.02.2005),

DUMINICĂ SEBASTIAN (director general al Sistemului Infornatic de Alocare Electronică din cadrul I.G.C.T.I.), STAN IOAN VICTOR (liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatului Şoferilor din România, administrator indirect al mai multor firme de transport marfă şi persoane la care este acţionară soţia acestuia - STAN VASILICĂ),

CARABULEA ILIE (administrator şi acţionar a peste 25 firme cu capital autohton şi internaţional), COBRESCU ILIE(acţionar şi administrator al mai multor firme de profil printre care S.C. MILLENIUM TRANS IMPEX S.R.L. şi S.C. ALLEGRO MAXI TAXI S.R.L., preşedinte al Federaţiei Naţionale a Patronatului din Transportul Rutier din România), care prin acţiuni oculte modificaseră legislaţia în domeniu astfel încât 80% din traseele cuprinse în Programul naţional de transport să fie gestionate de către firmele păstorite de ei.

În rândul transportatorilor se vehiculează că demersul funcţionarilor M.T.C.T., A.R.R. şi I.G.C.T.I. avea la baza suma de peste 200.000 de euro, valoare care urmă să crească în funcţie de procentul de trasee alocat pseudo-sindicalistului STAN VICTOR, omului de afaceri sibian CARABULEA şi firmelor aparţinând conducerii F.N.P.T.R.R.

Dezamăgire, început de coşmar...machiavelism

Speranţa că cel mai mare coşmar al transporturilor rutiere de persoane din România a fost spulberat definitiv datorită schimbărilor efectuate de nouă putere politică în cadrul M.T.C.T. a început să se năruie în momentul în care ŞOVA LUCIAN a început să creioneze nouă metodologie pentru alocarea traseelor din dată de 03 iunie 2005.

Astfel, aşa cum era de aşteptat, ŞOVA LUCIAN împreună cu acoliţii în alocări trucate (vezi şi alocările de autorizaţii pentru transportul internaţional de marfă), au creionat o nouă metodologie de atribuire care respectă în general cadrul legal, probleme discrete fiind la modalităţile de acces la sistemul informatic precum şi cele generate de lipsa unui manual de utilizare ale site-ului de alocare. În data de 18.03.2005, I.G.C.T.I. şi A.R.R. au semnat şi aprobat Metodologia de aprobare, moment în care speranţe pentru o minimă legalitate mai existau, însă mersul evenimentelor...

Machiavelismul că atribut al grupării

Metodă şi mijloc, machiavelismul îşi are un adept în persoană lui ŞOVA LUCIAN şi a acoliţilor acestuia. Susţinut în vechiul regim de experienţă politică dobândită pe plaiurile Bacăului, acesta a reuşit printr-o abilitate educată la masă negocierilor contigentelor de autorizaţii în cadrul Comisiilor internaţionale de transport, să genereze un curent de opinie pozitiv în rândul marilor operatori rutieri, asociaţiilor patronale/sindicale şi în mediul politic pentru susţinerea să pe funcţia de director general al Direcţiei Generale de Transport din M.T.C.T.

Cititorul însă nu cunoaşte că adevărată abilitate a lui ŞOVA LUCIAN constă în negocierile cu caracter personal ale acestuia care prin sprijinirea unor mari firme de transport (SPENDITION UMB S.R.L. podu Turcului Bacău, TRANS COJAN COM S.R.L. Bucureşti, FRIGOEXPRES Oradea, VALYTRANS TY S.R.L. Constanţa, VEMA IMPEX S.R.L.Lupeni, judeţul Hunedoara, CETĂ G-RAL S.R.L. Bucureşti, VECTRA INTERNAŢIONAL S.R.L. şi VECTRA SERVICE S.R.L., ambele din Zărneşti, judeţul Braşov, GEORGIA GROUP SPENDITION S.R.L. Cristeşti Mureş, EUROSPEED CENEAN INTERNAŢIONAL TRANSPORT S.R.L. Cluj, ROLITRANS S.R.L. Bucureşti, ALIN TRANS IMPEX S.R.L. Brad, Judeţul Hunedoara etc.) obţine votul pentru rămânerea în funcţia deţinută.

Votul de sprijin vine şi din partea celei mai mari organizaţii sindicale ale şoferilor condusă de STAN IOAN VICTOR - patronul din umbră al grupului de asociaţi ai FLY TAXI. Chiar şi patronii în transportul rutier, prin reprezentanţii acestora COBRESCU ILIE (Federaţia condusă de acesta este înfiinţată la solicitarea şi sub îndrumarea lui STAN IOAN VICTOR şi este formată din administratori şi acţionari ai firmelor unde sunt angajaţi membrii renumitului sindicat menţionat mai sus), COJAN VASILE şi

MURARU COSTICĂ (cunoscuţi cititorilor pentru scandalul atacului armat asupra directorului A.R.R. - SUCIU FLORIN ) îl susţin şi ei, contra unui sprijin substanţial constând din trasee, autorizaţii de transport internaţional etc. Un alt atu pentru a desfăşura la limita legii, al lui ŞOVA LUCIAN, este soţia acestuia, ne spunea un operator rutier care a vrut să-şi păstreze anonimatul de teamă represaliilor grupului mafiot, care este cadru cu funcţie înalta în cadrul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Bacău fapt cei conferă acestuia protecţia de care are nevoie.

Mai mult sau mai puţin, prin pârghiile manageriale deţinute de grupul mafiot, politică în transporturi se desfăşoară în funcţie de necesităţile economico-financiare ale acestuia, iar deciziile administrative sunt orientate către propriile interese. Spaima oamenilor de afaceri care nu fac parte din cercul relaţional al grupului este cauzată de mijloacele folosite de aceştia, de la violenţă, controale comandate la firmele contestatare sau care nu susţin cauza lor, până la schimbarea din funcţie sau susţinerea unor factori decizionali din mediul administrativ şi politic.

La bursă zvonurilor se spune că cei din grup şi acoliţii "cotizează în proporţie de 35% cu foştii şi 65% cu actualii", ceea ce ridică întrebarea: grupul se reorientează în funcţie de moment sau oamenii lor sunt promovaţi pentru că sumele din cotizaţii să nu crească ? Răspunsul: ŞOVA - există, TONT - persoană desemnată la firmele lui COBRESCU, LUPAŞCU - şefa resurselor umane tot la Cobrescu, UNGUREANU EDUARD (consilierul de taină al lui Şova) - există, SACASAN CARMEN (şefa consilierilor juridici şi de contencios de la A.R.R. - semnatară documentelor de alocare, cameleonul lui Şova) - există s.a.m.d.

Speranţa poate reînvia cu sprijinul celei de-a IV -a puteri în stat -PRESt -PRESA

Surpriză! Sub semnătură lui GHEORGHE DOBRE - ministrul transporturilor, în dată de 14 aprilie a.c., în Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de autorizare şi efectuare a transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr.18422001, cu modificările şi completările ulterioare, document administrativ care modifică criteriile de evaluare şi punctajele care se acordă în cazul atribuirii curselor din Programul naţional de transport.

Ceea ce aste cel mai important este faptul că iniţiatorul acestui ordin ŞOVA LUCIAN (tot ŞOVA) a modificat în aşa fel punctajul încât societăţile care ar fi trebuit să câştige la alocarea de la sfârşitul anului 2004 să obţină traseele dorite. Semnătură pe documentul administrativ a fost obţinută de către ŞOVA şi grupul sau, prin inducerea în eroare a ministrului de resort - minimalizând demersul şi profitând de probleme ce reclamă o atenţie desăvârşită cum ar fi: autostrada BECHTEL, contractele de parteneriat public-privat, cartierul A.N.L.HENRY COANDĂ, coridorul IV Pan European etc.

Secretul modificării este "Capitolul vechimea pe trasee şi modul de calcul al acesteia" care nu este clar reglementat ceea ce permite direct fraudarea alocării şi, implicit, apariţia după licitatire a unui val imens de contestări ce pot duce la blocarea transportului şi la mişcări sociale spontane.

Reacţiile vor fi grave şi de intensităţi diferite, existând chiar şi riscul unei intervenţii a reprezentanţilor Uniunii Europene care să atragă atenţia forurilor responsabile din România că sunt încălcate dispoziţiile Tratatului de aderare - Cap.IX - Transporturi, fapte ce poate agrava integrarea ţării noastre în 2007. Vinovat de dezastrul iminent este tot funcţionarul public ŞOVA LUCIAN, care împreună cu CARABULEA ILIE au stabilit metodologia, dar în special ordinul şi punctajele.

ŞOVA LUCIAN, sub pretextul unor consultări publice cu asociaţiile profesionale şi sindicate, s-a întâlnit cu părtaşii la fraudă naţională: COBRESCU, COJAN şi alţii şi au pregătit decapitarea activităţii de transport rutier de persoane prin firme administrate sau protejate, urmăresc şi vor obţine 80% din trasee şi supunerea operatorilor rutieri.

ŞOVA a gândit bine, din punctul de vedere al grupului pentru care lucrează: alocarea din iunie este valabilă 3 ani, vechimea pe traseu rămâne o constanţa a alocării, firmele potenţial concurente vor fi eliminate de pe piaţă, iar ei vor deţine monopolul în transporturi pentru o perioada foarte lungă. Întrebarea este: acceptă Uniunea Europeană acest mod fanariotico-balcanic de efectuare a activităţilor economice într-o piaţă liberă? Răspunsul va fi cu siguranţă NU.

CEREM MASS-MEDIA DIN ROMÂNĂ SĂ SPRIJINE DEMERSUL NOSTRU DE STOPARE AL MARII FRAUDE DIN IUNIE ŞI SĂ LUPTE ALĂTURI DE NOI PENTRU INSTAURAREA LEGALITĂŢIi ŞI CONCURENŢEI LOIALE ÎN TRANSPORTUL RUTIER DE PERSOANE.

ADDENDUM: CONSTANTIN MURARU şi VASILE COJAN, pe lângă alţi lideri de forţă ai corupţiei din domeniul transporturilor rutiere internaţionale de marfă, sunt personajele principale alături de alţi oameni de afaceri şi politicieni în acţiunea "AUTORIZAŢIA DE TRANSPORT INTERNAŢIONAL DE MARFĂ "

Ion Teleanu