Lecţia finlandeză de promovare a țării

Postat la: 02.03.2017 10:57 | Scris de: ZIUA NEWS

Lecţia finlandeză de promovare a țării

La ora actuală, există mai multe „reţete"de succes pentru a promova imaginea unei ţări, dar, de departe cea mai originală este varianta aleasă de Finlanda. O agenţie a statului finlandez a creat o colecţie de 56 emoticoane pentru a arată lumii cât de deosebiţi sunt cetăţenii finlandezi.

Emoticon este un cuvânt artificial, rezultat din combinaţia cuvintelor "emoţie" şi "icoană" - deci un chip care exprimă diverse stări emotive, fiind practic o reprezentare grafică stilizată a unei fete umane. Practic, emoticoanele au devenit un simbol al culturii Internetului, constând în imagini de tip GÎF animate, sau create cu ajutorul caracterelor obişnuite de tipar care pot fi scrise cu o tastatură sau maşină de scris. Astfel, Finlanda este prima ţară din lume care a creat emoticoane oficiale pentru a-şi promova imaginea în exterior şi care nu au fost create, atenție, de designeri finlandezi, ci de artistul brazilian Bruno Leo Ribeiro.

De la publicarea primelor emoticoane, la sfârşitul anului 2015, ecoul internaţional faţă de această metodă inovativă şi economică a fost atât de mare, încât agenţia din subordinea Ministerului de Afaceri Externe finlandez a adăugat figurine noi la colecţie care dau dovadă de umor şi o ironie acidă. Colecţia dedică numeroase emoticoane fenomenelor culturale finlandeze, precum sauna - unde se intră complet dezbrăcat-sau adevăratului Moş Crăciun care, potrivit agenţiei ThisisFINLAND, locuieşte în Laponia finlandeză nu la Polul Nord. Nu lipsesc nici emoticoanele dedicate unor finlandezi celebri.

Răspunsul neobişnuit dat prin radio în 2012 de pilot inginerilor echipei Lotus în plină cursă („lăsaţi-mă în pace, ştiu eu ce fac") ilustrează perfect, potrivit agenţiei, „o atitudine tipic finlandeză". Fac parte din colecţie şi unele obiecte devenite cult, precum telefonul Nokia 3310, cel mai vândut mobil din istorie, sau cutia-pătuţ din carton plină cu haine pentru copii care se împarte de către stat tuturor femeilor însărcinate. Această campaniei inedită de promovare a imaginii a costat în total doar 40.000 de euro, dar campania a strâns peste 200 de milioane de click-uri în medii digitale şi pe reţelele de socializare şi totodată a obţinut mai multe premii internaţionale. Practic, Finlanda a cheltuit un euro pentru 5.000 de click-uri. Asta da reţetă de succes!

Ion Teleanu