Cuc-ul lui Bădălău şi maimuţele de la Tarom

Postat la: 17.08.2017 10:10 | Scris de: ZIUA NEWS

Cuc-ul lui Bădălău şi maimuţele de la Tarom

De zece ani de zile, compania Tarom înregistrează pierderi, și, tot de zece ani, cei 14 miniștrii care s-au perindat pe la butoanele Ministerului Transporturilor promit că o redresează și o vor aduce pe profit.

Vorbe-n vânt, fără nicio legătură cu realitatate. Adică gargară politică ieftină.An de an, Tarom s-a înglodat în datorii, pierderile au crescut, s-au pierdut rute extrem de rentabile, flota a îmbătrânit şi nimeni n-a pus în aplicare un plan de management realist şi bine fundamentat prin care să redreseze compania. În schimb, miniştrii care s-au plimbat prin Palatul CFR au avut grijă să-şi impună în bordul administrativ al companiei, dar şi în cele executiv, secretarele, consiilerii personali şi pilele politice.

Şi acest lucru se pare că atins apogeul în prezent, când ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, omul inventat şi garantat de baronul PSD, Niculae Bădălău, a reuşit să impună un consiliu de administraţie din şapte membri alcătuit numai din consilierii personali şi pilele politice, dar, care, atenţie,niciunul nu îndeplineşte condiţiile minimale impuse de OUG nr.109/2011 privind guvernanţă corporativă a întreprinderilor publice. Ca atare, niciunul n-are legătură cu activitatea companiei. Dar, aşa vrea Cuc-ul Bădălău. Cu aroganţă şi infatuarea golănașului de provoncie ajuns mare şmecher la Capitală, Cuc-ul lui Bădălău anunţa la începutul acestui an că Tarom este în revenire financiară şi până la finalul anului compania va închide pe zero. Vorbe-n vânt pentru sticla televizorului.

Ministerul Transporturilor condus de Răzvan Cuc şi Guvernul au avut nevoie de aproape opt luni de zile pentru întocmirea și aprobarea proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei TAROM pe anul 2017. Iar încă o dovadă că Cuc-ul lui Bădălău şi ceata din jurul său habar n-au de de ce înseamnă să manageriezi o asemenea companie constă în faptul că în bugetul de venituri pentru acest an, valoarea ratelor celor două aeronave, pentru care se plăteşte și vreo 200.000 USD pe luna numai mententanță, este trecută la capitolul „şi altele".

Promisiunile pompieristice şi gargara politică a lui Răzvan Cuc privind revenirea financiară a companiei şi închiderea pe zero până la finalul anului au fost demontate de datele oficiale ale primelor şase luni ale anului 2017: Tarom a înregistrat pierderi de 104 milioane de lei, de patru ori mai mult decât în perioada similară a anului 2016! Astfel, în perioada 1 ianuarie -39 iunie 2017, pierderile Tarom au fost de 28,6 milioane de lei, adică circa 6,37 milioane de euro, iar în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2017, pierderile au ajuns la 104,3 milioane de lei, ceea ce reprezintă aproximativ23 milioane de euro.

Cuc şi gaşca sa de amatori de Tarom o să justifice că au crescut pierderile ca urmare a achiziţionării celor două aeronave, dar argumentul nu stă în picioare întrucât „pierderile" cu aceste aeronave sunt doar de vreo 9.000.000 de euro. Aşa că de la 9.000.000 de euro până la 23.000.000 este o „gaură" de vreo 14.000.000 de euro şi ca urmare a pierderii pe bandă rulantă a veniturilor din exploatare şi a reduceri zborurilor. Ca atare, Taromul avându-l la manşă pe Cuc-ul lui Bădălău a decolat în trombă către hangarul falimentului. Dar aşa se întâmplă când laşi biciul pe mâna maimuţelor! Şi la conducerea Ministerului Transporturilor şi a companiei Tarom sunt mai multe maimuţe decât în Asia, Africa şi America de Sud!

Ion Teleanu