Contele de Monte Cristo are contract cu Metrorex!

Postat la: 10.04.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

Contele de Monte Cristo are contract cu Metrorex!

Ministerul Transporturilor a anunţat recent, cu surle şi trâmbiţe, că reţeaua de metrou a Capitalei a fost prelungită cu încă două staţii- Laminorului şi Străuleşti, ceea ce reprezintă 2,1 kilometri, aflate pe tronsonul Parc Bazilescu - Lac Străuleşti, Magistrala 4. Lucrările pentru extinderea acestei magistrale au început în anul 2013, adică în urmă cu patru ani, şi- au costat 1,115 miliarde lei, ceea ce înseamnă circa 253 de milioane de euro.

Oficialii Ministerului Transporturilor au anunţat că pe lângă cei 2,1 kiliometrii de tunel s-a mai realizat un depou intermodal şi o parcare care, în relitate nu există. Practic, s-a cheltuit 120.000.000 de euro pentru un kilometru de tunel şi o staţie de metrou. Această sumă record a depăşit-o pe cea estimată de conducerea Metrorex pentru realizarea unui kilometru de tunel pe tronsonul de 7,2 km -Râul Doamnei- Eroilor- Valea Ialomiţei- adică circa 98.500.000 de euro. Cu asemenea costuri pe Magistrala 4 există toate şansele ca România să intre în Cartea Recordurilor cu alocarea unei sume aşa de mari pentru un kilometru de metrou. Însă, dacă nu vom intra în Guiness Book cu această risipă uriaşă, cu siguranţă, avem şanse uriaşe să omologăm un record care-l vor face invidios şi pe Edmond Dantes, devenit contele de Monte Cristo după evadare din închisoarea Château d'If unde a fost exilat.

Ne-au trebuit patru ani, adică 1.460 de zile, pentru a realizarea a 2,1 kilometri de linie de metrou, ceea ce însemna că, zilnic, s-a săpat 1,4 m de tunel. La acest ritm de lucru, cu siguranţă şi melcul a mers mai repede decât firma italiană angajată de stafful Metrorex. În plus, pentru relizarea celor 2,1 kilometri de tunel în 1.460 de zile s-a cheltuit circa 253 milioane de euro, rezultând că zilnic s-a decontat în jur de 170.000 de euro Incredibil, dar adevărat! În schimb, englezii ne-au demonstrat ce înseamnă să lucrezi cu cap şi profesionist. Londonezii construiesc o nouă linie de tren care va străbate Londra de la est la vest, numită Crossrail. Linia trece mult de Londra, chiar şi de ceea ce se numeşte Greater London, legând Reading de Brentwood pe o distanţă de 120 km. Crossrail va avea 40 de staţii, din care 10 complet noi, va avea noi trenuri rapide şi lungi de 200 de metri, va asigura o conexiunea cu Heathrow şi va elibera şi mai mult traficul auto din oraş.

Însă, ceea mai dificilă etapă a construcţiei a reprezentat-o cei 21 de kilometri de tunel dublu pe sub Londra, iar construcţia n-a fost simplă, fiind nevoiţi să ocolească celelalte tuneluri ale metroului londonez, toate catacombele, pasajele subterane şi alte probleme locale, stabilizând terenul pe măsură ce săpau pentru a nu afecta clădirile vechi de la suprafaţă. Practic, cei 42 de kilometri de tunel pe sub oraş au fost săpaţi în doar trei ani, din mai 2012 şi până la 4 iunie 2015, ceea ce înseamnă că zilnic au săpat circa 38 m. Ca atare, din 2012 şi până la finele lui 2015, londonezii au săpat 21 de kilometri de tunel dublu, în condiţii ceva mai dificile decât la noi, iar în 2018 vor da drumul întregii linii Crossrail, pe toată lungimea ei de 120 de kilometri.

În plus, cu pământul scos din subteran la excavarea tunelurilor fac o insula artificială în altă parte a ţării, mai exact un habitat pentru păsări. Este ceva de domniul SF: noi săpăm 1,4 metri pe zi, în timp ce englezi au săpat 38 m! Dacă, noi am fi săpat, în ritmul de 1,4 m pe zi, cei 42 de km de tunel în Londra, lucrările ar fi fost gata în 82 de ani... În schimb, dacă englezii ar fi săpat cei 2,1 km de metrou de la noi, în ritmul de 38 de metri pe zi, lucrările ar fi fost gata în 55 de zile, adică în aproape două luni de zile. Cu o asemenea performanață de risipire a banilor publici avem şanse uriaşe să intrăm în Cartea Recordurilor şi să se răsucească în mormâmt contele de Monte Cristo pentru că cei care lucrează la metroul bucureştean îi fac o concurenţă serioasă!

Ion Teleanu

loading...
PUTETI CITI SI...