Armaghedonul Serviciului de Ambulanță București- Ilfov

Postat la: 23.02.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

Armaghedonul Serviciului de Ambulanță București- Ilfov

Problemele din Serviciul de Ambulanta Bucuresti Ilfov sunt multe, dar bine ascunse. Cum? In primul rand ani de-a randul Comitetul Director a avut in componenta doi soti: Dr Alis Grasu - Manager si Dr. Cristian Grasu - Director Medical. Nu s-a sesizat nimeni ca nu au ce cauta doi soti intr-un comitet director? Ministerul Sanatatii, Directia de Sanatate, Agentia de Integritate? De ce nimeni nu s-a sesizat ca exista un conflict de interese?

Asociatia Societatea de Salvare a avut locatia ani de-a randul in sediul SABI (nu stiu daca il mai are in prezent). Masina cu care circula Dr. Grasu, un Duster, primit cu contract de comodat de la firma Di Bas, careia Ambulanta i-a inchiriat un spatiu in strada Turnatorilor. Acest Duster a fost apoi dat prin alt contract de comodat Asociatiei Societatea de Salvare, dar combustibilul a fost in continuare decontat de catre SABI. Aceasta Asociatie Societatea de Salvare a fost creata ca o "vaca de muls" pentru sotii Grasu si pentru mascarea tuturor afacerilor necurate ale celor doi. In extrasele de cont se pot vedea platile facute de catre Sodexo catre ASS sub forma de sponsorizare.  Exact in data de 14.09.2010 cand SABIf facea probabil plata catre Sodexo pentru tichetele de masa, SABIf avand deci contract cu Sodexo. De altfel multi reprezentanti ai firmelor, printre care si cel de la Sodexo, s-au plans ca s-au saturat de dat spaga. Asadar firmele care au contract cu SABIf vireaza sponsorizari in contul ASS.

Prin ASS erau efectuate si cursuri cu personalul SABI. Astfel: erau trimisi la cursuri angajatii, vara la mare (Eforie) si iarna la munte (Complex Tamina), cursurile erau tinute de sotii Grasu sau de alti lectori (tot angajati ai SABIf) si plata se facea catre Asociatia Societatea de Salvare. Aceasta facea cursuri de ambulantier si cu personalul ambulantelor din tara. De asemenea mai faceau si cursuri de prim ajutor desi, toate aceste cursuri puteau fi facute de catre personalul SABI si banii ar fi intrat in bugetul SABI. Probabil ar trebui ca cineva sa verifice activitatea ASS si cred ca ar avea mari surprize! In anii urmatori probabil au mai fost multe firme care au facut "sponsorizari", dar acest lucru se poate vedea numai la un control. Complexul Tamina apartine patronului Protect Security cu care SABIf are contract pentru servicii de paza.

Daca doamna Dr. Grasu nu are nimic de ascuns atunci sa faca publice platile catre Cars Tuning, sumele totale care au fost platite de-a lungul anilor de contract. De asemenea sa faca publice devizele reparatiilor la ambulante, devize care nu au mai fost atasate la facturile de reparatii dupa ce angajatii au inceput sa se mire de sumele uriase (de ordinul miliardelor vechi la o singura masina) si mai ales faptul ca erau schimbate filtrele de aer, de polen, de nenumarate ori, de exemplu. De asemenea nimeni nu a vazut vreodata piesele care au fost inlocuite, desi cei responsabili cu reparatiile ambulantelor au semnat ca le-au luat in primire. Toate controalele facute de Curtea de Conturi au gasit abateri, unele grave ca de ex. depasirea sumei contractelor, dar totul a fost aranjat. Doamnele erau duse in fiecare zi la restaurant, plecau cu pungi de cadouri si mai ales se pare ca nasa cuplului Grasu lucreaza la Curtea de Conturi. Ca sa iasa totul bine a fost rescris (in 2013) tot Registrul de Control financiar preventiv, care avea zeci de pagini si sute de inregistrari.

Interesant este cum a luat fiinta SABIf: s-au unit in decembrie 2009, sub semnatura ministrului Videanu interimar la sanatate si cu ajutorul d-lui Arafat, prin Hotararea 1562/2009 "Se înfiinţează Serviciul de ambulanţă Bucureşti-Ilfov al municipiului Bucureşti şi al judeţului Ilfov, denumit în continuare Serviciul de ambulanţă Bucureşti-Ilfov, prin reorganizarea Serviciului de ambulanţă al municipiului Bucureşti, Staţiei Centrale de Transport Sanitar şi Ambulanţă Aeriană Bucureşti şi a Serviciului de ambulanţă al judeţului Ilfov, care se desfiinţează". Interesant este ca Ilfovul a venit cu multe datorii si cu magaziile complet goale (manager era Dr. Cristian Grasu), iar Staţia Centrala de Transport Sanitar şi Ambulanţă Aeriană Bucureşti a venit si cu un avion, despre care nu se mai stie mare lucru.

Treptat angajatii din Bucuresti au fost scosi la pensie, facuti sa plece sau mutati in birouri separate, pentru ca cei de la Ilfov s-au dovedit foarte docili, usor de condus si mai ales stiau sa pastreze multe secrete. Ca de exemplu prejudicii nerecuperate, sume care au fost date angajatiilor concediati abuziv si care au castigat in instanta. De altfel au fost stersi din contabilitate, cu acordul juristului care nu are nici o calitate in acest sens, numerosi debitori. Sunt multe, multe lucruri ca de exemplu faptul ca firma cumnatului Dr. A. Grasu, Dl. Dode este furnizorul de birotica (imprimante, computere etc.). Ca actuala directoare economica este sotia domnului Cristian Dumitrescu a carui firma de constructii Interconstruct s-a ocupat de multe lucrari de la SABI si de valori foarte mari. Inclusiv renovarea casei doamnei manager. Probabil sotia a fost angajata ca multumire pentru lucrarile facute...

Importanta este componenta personalului:
Directoarea Economica care este de fapt angajata pe postul de Sef de birou si are atributii de director economic (cred ca este unic in Romania) - Iuliana Dumitrescu - sotia d-lui Cristian Dumitrescu cu a carui firma SABIf a avut contracte si poate mai are, dar mascate. Fara experienta, dar nu a contat.
Acorda si viza de control financiar preventiv, ca de altfel inca doua persoane, lucru total gresit.
Sef Serviciu Contabilitate - Boernasu Dorina - angajata direct pe postul de economist I A desi la Primaria sect. 2 era consilier, fara experienta necesara. Se pare ca a fost pila cuiva.
Sef resurse umane - Sulfideanu Viorica - fina Dr. Grasu Auditor - Parfene Elena- fost angajat la Curtea de Conturi, a facut parte din grupul venit in 2008 in control, care a dus la schimbarea fostului manager si instalarea Dr. Grasu. Drept multumire a fost angajata la SABIf si trimisaimpreuna cu jurist la tot felul de cursuri prin Bulgaria. Este sfatuitorul doamnei manager, cea care o invata cum si ce sa faca sa fie "bine".
Dar bomboana de pe tort este fosta auditoare si directoare economica, Liontina Crisan. Aceasta a fost directoare la Ambulanta Ilfov cand manager era Dr. Grasu. A fost adusa auditor la SABI si apoi facuta directoare economica dupa un concurs jalnic, unde doamnei i se scoteau vorbele cu clestele din gura. Dar, aici este aici, aceasta doamna era in acelasi timp si contabila Asociatiei Societatea de Salvare, activitate pentru care lua bani! Cum poti fi auditor la SABIf si angajat la ASS deoarece se presupune ca esti impartial, corect, sanctionezi greselile gasite si nu esti partinitor fiind platita de sotul doamnei a carei institutie o auditezi. In general nu prea facea rapoarte de audit, dar cand facea controla numai contabilitatea, ca la restul nu se pricepea, si era totul perfect. Cum sa nu fie daca era total aservita conducerii?

Punctele cele mai vulnerabile sunt: contractele enorme, cu plati imense si facute imediat catre Cars Tuning ( a se vedea devizele de reparatii care nu au mai fost atasate facturilor de reparatii deoarece unii angajati au inceput sa observe sumele immense si faptul ca erau schimbate mereu aceleasi piese), Asociatia Societatea de Salvare si conflictul de interese din perioada cand cei doi soti erau manager si director medical, in acelasi Consiliu Director. O mare problema sunt si mijloacele fixe, care nu se stie unde, cate si in a cui gestiune mai sunt! De exemplu centrala telefonica a fost achizitionata pe bucati, pentru a se evita constituirea unui dosar de investitii. Problema a venit cand prin asamblare a devenit mijloc fix cu valoare foarte mare si nu mai putea fi inregistrat in contabilitate ca atare deoarece nu existau acte in regula, adica dosarul de investitii. Centrala existenta era relativ noua, foarte buna, dar se pare ca alte interese primau.

Acte Asociatia Societatea de Salvare Bucuresti:
1. Dispozitii de plata ale ASSB catre angajatii SABif:
● Vasile Mirela - a venit de la Serv Amb. Ilfov, angajata pe post de magazioner dar cu
atributii de secretara (doamna are doua secretare, ambele de la Ilfov, figureaza pe posturi de magazionere)
● Dr. Carniciu George - este medicul care a insotit-o pe doamna manager la Antena 3 si Realitatea
● Stoica Silviu George - ajutor programator SABIf (in 2010) , a fost detasat ani de zile sa lucreze la cabinetul d-lui Arafat (posibil si in prezent)
● Sulfideanu Viva - fina doamnei manager, in prezent Sef RUNOS (Personal) in locul lui Ivan Roxana care se afla in concediu post-natal

2. Dispozitii de plata ASSB catre angajati SABIf care au predat cursuri catre angajati ai serviciilor de ambulanta din tara sau chiar catre angajatii SABif, la mare sau la munte (locatiile probabil apartinand unor cunostinte ale celor doi) desi SABif are o sala de curs performanta. Lectorii erau platiti de ASSB, cea care incasa si contravaloarea cursurilor, chiar si de la SABIf. Asadar ASSB Dr. Grasu Cristian) factura catre SABif , la facture se facea ordonantare pe care la compartimentul
de specialitate o semna tot Dr. Grasu C, apoi ordonantarea ajungea la manager Dr. Grasu
Alis, pe care o semna si aproba plata catre ASSB.
Desi S.A.M.B. este acreditat de Centrul de Perfecţionare al Ministerului Sănătăţii pentru cursuri de Advanced Life Support, Basic Life Support, Şcoala de Ambulanţieri si Operatori Registratori de Urgenţa cursurile sunt tinute si platite catre Asociatia Societatea de Salvare Bucuresti(ASSB)!!!!

3. Extrase de cont cu sponsorizari de la:

● ACIRAM- contract cu SABIf pentru reparatii aparatura medicala
● PROTECT SECURITY - contract cu SABIf pentru paza sediu central si microstatii
● SODEXO PASS - contract cu SABIf pentru tichete de masa

4. Balanta pentru perioada 01.02.2010 - 31.12.2010 care arata venituri in primul an de functionare de 166.313 lei si profit de 73.855 lei!
ASSB a fost infiintata in anul noiembrie 2009 si activitatea a inceput-o in 2010. Ceea ce arata ca totul a fost bine gandit si premeditat, pentru ca in decembrie 2009 sub semnatura ministrului Videanu interimar la sanatate (care habar nu a avut ce face si ce presupune o asemenea reorganizare: cheltuieli, mutari de personal, reorganizari de microstatii, masini din Bucuresti care merg in Ilfov si invers) si cu ajutorul d-lui Arafat, prin Hotararea 1562/2009 "Se înfiinţează Serviciul de ambulanţă Bucureşti-Ilfov al municipiului Bucureşti şi al judeţului Ilfov, denumit în continuare Serviciul de ambulanţă Bucureşti-Ilfov, prin reorganizarea Serviciului de ambulanţă al municipiului Bucureşti, Staţiei Centrale de Transport Sanitar şi Ambulanţă Aeriană Bucureşti şi a Serviciului de ambulanţă al judeţului Ilfov, care se desfiinţează". Asadar Dr. Grasu nu mai putea fi manager la Serviciul de Ambulanta Ilfov si devenea director medical la SABIf si presedinte la ASSB.

Unirea cu Ilfovul a dus la mutarea angajatilor din Ilfov la SABIf si decontarea transportului acestora dus-intors serviciu, in valoare de 150 lei pe luna. Avand in vedere ca sunt destui angajati care vin in fiecare zi din Ilfov in Bucuresti a rezultat o cheltuiala destul de mare: ex. 25 angajati x 150 lei x 11 luni x 6 ani = 247.500 lei sunt banii pe care i-a platit SABIf pentru transportul angajatiilor din Ilfov timp de sase ani. Buna afacere, pe langa faptul ca au venit fara medicamente, material sanitare, aparatura stricata si cu multe datorii!

5. Extras de cont ATE Bank :
- in data de 30.11.2010 incasare sponsorizare Sodexo Pass
- incasari de la cluburi sportive care nu au mai platit catre SABif ci catre ASSB care la randul ei platea personal SABIf si il trimitea la competii sportive cu ambulantele SABif.

6. ASSB a facut cursuri cu 430 de persoane si SABif cu 5 persoane. Incasarile au fost pe masura...

7. In primul an de functionare ASSB a transferat din banca in casa (cash) o suma de 67.360 de lei. In balanta figureaza mai mult 73.242 lei. Daca in primul an de activitatea al firmei au rulat acesta suma, oare cat ar putea fi suma in 2015 sau 2016? In 2010 figureaza si o incasare de la Migration Policy Group in valoare de 30.000 dolari.

8. Tabel plati pentru activitatile sportive la care participa personalul SABIf platit de ASSB, semnat de Sulfideanu Viorica, angajat SABif si colaborator (platit) ASSB. De aici vine si sustinerea pe care o are doamna manager si sotul sau, dar acest lucru nu este valabil pentru toti angajatii. La ASSB sunt cooptati numai oamenii de incredere ai cuplului.

9. Cursuri facute ASSB cu personalul serviciilor de ambulanta din tara, cursuri care puteau fi facute de SABIf in sala de curs din sediul central care beneficiaza de nenumarate materiale de curs, inclusiv de un manechin foarte performant Laerdal, achizitionat de la Medimpact si care a costat enorm, manechin folosit la cursurile predate de ASSB!

10. Adeverinta intocmita de Liontina Crisan, doamna fosta director economic la Serv. Amb. Ilfov, auditor si apoi director economic la SABif. Inaintea doamnei Crisan la Ambulanta Ilfov a fost director economic Ghiurluc Marian, demis abuziv de catre Dr. Grasu Cristian. Dl. Ghiurluc a dat in judecata Serv Amb Ilfov si a castigat, i s-au platit salariile lunare, i s-au dat tichetele de masa pentru perioada in care a fost concediat si nu s-a recuperat prejudicial si nimeni nu a fost sanctionat. Acest lucru s-a intamplat si cu alti angajati de la Ilfov concediati abuziv ( Ex. Dl. Suba) si care au castigat in instant iar SABif le-a platit salariile de ordinul sutelor de milioane vechi, sume nerecuperate niciodata, avand in vedere ca SABif desi avea consilier juridic mai platea si avocati ( Cristian Vasilache si Sorin Boldi). Onorariul ultimului a fost de ordinal sutelor de milioane vechi.

11. si 12. Plata Liontina Crisan si se vede pe un tabel se vede semnatura doamnei care certifica ca intocmea situatiile ASSB, desi dumneaei a negat permanent.

14. Jurnal vanzari cu denumirile clientilor.

15. Situatie cu venituri din care rezulta ca ASSB a realizat venituri din cursuri si asistenta de specialitate in valoare de 120.229 lei (doar in 2010, adica acum sase ani!!!) , bani ce ar fi putut fi incasati de SABif. In sase ani de atunci suma este, probabil, destul de mare!

16. Fisa contului ASSB din programul de contabilitate SABIf, in care se vad platile facute de catre SABIf catre ASSB pentru cursurile predate de catre lectorii acesteia (angajati SABIf) catre, culmea, angajatii SABIf! Aceste cursuri au fost effectuate si in 2011, 2012, 2013 pana in 2016.

Ion Teleanu

loading...
PUTETI CITI SI...