Rovana Plumb e un ministru de paie! "Nuți Faliment" a preluat clanul mafiot din Ministerul Transporturilor

Postat la: 14.02.2019 | Scris de: ZIUA NEWS

Rovana Plumb e un ministru de paie!

Scandalul din domeniul Transporturilor se amplifica pe mana Rovanei Plumb, ministru interimar. Inca de la inceputul anului, transportatorii romani au avut mai multe revendicari pe care le-au solicitat la minister. Si taximetristii au avut probleme cu companiile Uber si Taxify si au cerut tot ministerului o solutie. Si nu mai putin adevarat ca si trasportatorii europeni au mari probleme si cer rezolvare la UE, unde Rovana Plumb este, automat, ministru delegat.

Putina lume stie insa ca nu Rovana Plumb este de fapt sefa la Transporturi, ea fiind numita interimar in functie dupa demisia lui Lucian Sova. Acelasi Sova care intraese si el in conflict cu transportatorii, obligandu-si sa-si ia masini de o anumita vechime. Ei bine, Rovana Plumb şi-a delegat mare parte din atribuţii către o persoana mai putin cunoscuta, Elena Petraşcu, secretar general al Ministerului Transporturilor, potrivit unui Ordin semnat în 8 ianuarie 2019. Petrascu este omul de incredere al lui Lucian Sova, care l-a insotit pe ministru peste tot. Petrascu, poreclita si "Nuți Faliment", a venit la Transporturi de la Posta Romana, unde era director si care a contribuit enorm la insuccesul companiei, pe numele ei existand in acest sens si o plangere penala, dar si multe concluzii defavorabile ale corpului de control din domeniu.

Elena Petraşcu este acum o eminenta cenusie de la Ministerului Transporturilor, luand locul in "rautati" celebrei Anisoara Cornila, cea care taia si spanzura nu cu multa vreme in urma. Iar daca Anisoara Cornila a fost trecuta pe linie moarta, Elena Petrascu a preluat clanul mafiot din  minister. Petrascu coordoneaza ofical următoarele structuri din cadrul aparatului propriu al ministerului şi semneaza, în numele şi pentru ministrul Transportuilor, documente care privesc aceste structuri, astfel: Direcţia Transport Aerian, Direcţia Transport Rutier, Direcţia Transport Feroviar, Direcţia Transport Naval, Direcţia Generală de Investiţii, Proiecte Strategice şi Monitorizare Proiecte, Direcţia Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale, Direcţia Avizare, Direcţia Reprezentare Instanţă, Direcţia Reglementări Tehnice şi Autorizaţii de Construire, Direcţia Management şi Guvernanţă Corporativă, Direcţia Economică, Direcţia Achiziţii Publice şi Administrarea Domeniului Public, Serviciul Medical, Serviciul Resurse Umane, Compatimentul Protecţia Mediului, Privatizare şi Politici Publice.

De altfel, Petrascu a inceput anul participand la o inginerie. L-a numit la SC Aeroporturi Bucuresti SA pe Gabriel Stoe, un personaj extremd e corupt, cu dosare penale, aflate in stadiul de cercetare. Clanul mafiot, pe langa interlopii din minister, ii cuprinde si pe Lascuț de la Millenium (spatii si restaurante din Aeroportul Otopeni), pe Dintoiu (pupilul de taina si de casa al Rovanei Plumb) si pe Stoe. Petrascu e grabita sa prelungeasca termenele din contractele de la Otopeni pentru ca recompensa financiara in cauza, dupa cum ne spun sursele noastre, este de un milion de euro.

Sa aflam care sunt dedesubturile afacerilor din minister si ce-i cu "Nuți Faliment". Elena Petraşcu a fost numită, la începutul anului trecut, secretar general la Ministerul Transporturilor, condus atunci de Lucian Şova, cel care condusese anterior Ministerul Comunicaţiilor şi care o numise, interimar, pe Elena Petraşcu la conducerea Poştei Române. Petraşcu a lucrat de-a lungul anilor la Ministerul Transporturilor, Ministerul Integrării Europene, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, Ministerul Mediului şi la Secretariatul General al Guvernului. Ea a fost numită în funcţia de director general al departamentului Proiecte de Infrastructura de Interes Naţional şi Investiţii Străine, pe vremea lui Dan Şova, la fostul Minister al Marilor Proiecte. Ulterior, Dan Şova, care a preluat Ministerul Transporturilor, a numit-o pe 11.03.2014 pe Elena Petraşcu Secretar General al acestui minister, căreia i-a delegat mare parte din atribuţii ale ministrului Transporturilor, la fel ca acum, cand a primit aceleasi delegari de la Rovana Plumb, transformand-o pe Petrascu in conducatorul de facto al MT.

In anul 2001, când Năstase şi Mitrea au semnat contractul cu Bechtel, Elena Petrascu era directorul general al Direcţiei Juridice din Ministerul Transporturilor, iar fără avizul ei nu se putea încheia acel contract. În 2005, când s-a renegociat acelaşi contract Bechtel, Petraşcu era pe aceeaşi functie. În 2010, Elena Petraşcu a urmat Colegiul Naţional de Informaţii, Academia Naţională de Informaţii "Mihai Viteazul" şi Colegiul Naţional de Apărare. Din acest moment se spune ca ea a fost racolata in sfera de influenta a lui Florian Coldea, caruia i-a facut cateva servicii.

Elena Petrașcu are pâinea și cuțitul - e ordonator principal de credite și conducea toate direcțiile din Minister. Mai mult decât atât, la vremea cand Dan Șova a numit-o și membru provizoriu în Consiliul de Administrație al ROMATSA, acolo unde era director soțul ei, Florin Petrașcu, lucrurile nu s-au oprit aici, caci Șova a numit-o si președintele CA. Potrivit articolului 94 din Legea 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, „funcționarii publici nu pot deține alte funcții și nu pot desfășura alte activități, remunerate sau neremunerate, după cum urmează:a) în cadrul autorităților sau instituțiilor publice;b) în cadrul cabinetului demnitarului, cu excepția cazului în care funcționarul public este suspendat din funcția publică, în condițiile legii, pe durata numirii sale;c) în cadrul regiilor autonome, societăților comerciale ori în alte unități cu scop lucrativ din sectorul public; d) în calitate de membru al unui grup de interes economic".Elena Petrascu e astfel total incompatibila cu functia, pe care o detine in aceasta situatie ilegal.

Aceleași prevederi au fost încălcate și când Elena Petrașcu a fost numită șefa Poștei Române, din poziția de director de cabinet al lui Lucian Șova. Din aceeași poziție încasa și indemnizație de membru în Consiliul de Administrație al companiei Telekom.

"Nuţi Faliment", poreclita asa pentru că pe unde a trecut a lăsat în urmă numai haos și dezastru financiar, este practic cea care demite și numește, după bunul plac, pe cei care fac parte din consiliile de administrație ale celor peste 50 de entități aflate sub tutela ministerului. Astfel, de pilda, un pensionar de la Curtea de Conturi, Mihai Hură, a ajuns în CA de la Tarom și CNAB, iar prietenul fostului ministru Şova de la Bacău, Ioan Bejan, a fost impus în boardul administrativ de la CNAIR. Însă, Elena Petrașcu a aterizat si ea în CA de la Tarom și speră să ajungă și într-o poziție cheie la CNAIR.

Prin numirea Elenei Petrașcu la butoanele Ministerului Transporturilor după "performanţele excepţionale" de la Poșta Română, e ca și cum ai pune lupul paznic la oi, mai ales că de numele ei se leagă și controversatul contract Bechtel. De ce? Pentru că Elena Petrașcu are mari probleme de integritate, fiind de mult timp în vizorul ANI. Însă, marea problemă constă în faptul că ea nu a fost în stare să-și administreze propriul patrimoniu imobiliar. Concret, ea este protagonista dosarului de executare silită nr.11157/300/2016 aflat pe rolul Judecătoriei Sector 2 pentru un imobil construit prin credit de aproape 500.000 USD. Cum poate Elena Petrașcu să fie un bun administrator al unei companii de anvergură Poștei Române sau a Ministerului Transporturilor, cu responsabilități uriașe și fluxuri financiare de sute demiliarde de lei, când n-a fost în stare să-și gestioneze banii pentru propria casă ridicată într-un cartier de la marginea Capitalei?

Posta Romana a redactat o plangere penala catre Parchetul de pe langa Judecatoria Sectorului 2 Bucuresti impotriva mai multor membri din fosta conducere a companiei. Printre acestia se afla si Alexandru Petrescu, ministru al Comunicatiilor, dar si Elena Petrascu, director al Postei Romane. In document se arata ca, in 2015, fosta conducere a Postei Romane a folosit sumele destinate majorarii capitalului social al companiei Posta Romana Broker de Asigurare - PRBA pentru achitarea cheltuielilor curente inainte de obtinerea aprobarii din partea Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) si inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului.

Compania de brokeraj, lansata in 2014, este controlata integral de Posta Romana, unde statul detine peste 90% din actiuni, diferenta revenind Fondului Proprietatea. In plangerea penala, ce are ca nume semnatar, in calitate de reprezentant si director general al Postei, pe Elena Petrascu, cea care a condus compania din octombrie 2017 pana in februarie 2018, fosta conducere a Postei este suspectata de abuz de incredere, deturnare de fonduri, delapidare, gestiune frauduloasa si abuz in serviciu. Potrivit documentului, Posta ar fi suferit un prejudiciu de 1,8 milioane lei si se arata ca societatea intelege sa se constituie parte civila si cere obligarea in solidar a persoanelor indicate la acoperirea prejudiciului plus dobanda legala calculata pana la momentul platii efective. Pentru astfel de infractiuni, pedeapsa este de inchisoare, care in cazul gestiunii frauduloase poate ajunge pana la 7 ani.

loading...
PUTETI CITI SI...