O consilieră pensionară a Cuc-ului lui Bădălău a girat „evaporarea" a peste 1.000 de vagoane de marfă

Postat la: 13.09.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

O consilieră pensionară a Cuc-ului lui Bădălău a girat „evaporarea

Impunerea de catre ministrul Transporturilor Razvan Cuc ca presedinte al Consiliului de Administratie de la CFR Marfa a consilierei sale personale, pensionara Silvia Popeanga, este ca si cum ai pune lupul paznic la oi.

De ce? Pentru ca Silvia Popeanga era unul dontre directorii de la CFR care au fost partasi, in 1998, la spargerea SNCFR de catre Traian Basescu in cinci companii, si care, potrivit documentelor oficiale aflate in evidentele SAAF SA, a condus la disparitia, din 1998 şi până la sfârşitul lui 2013, a 1.691 de vagoane de călători, 1.715 de locomotive şi 61.803 de vagoane de marfă. ZIUAnews va ma prezenta un document din care rezulta ca Silvia Popeanga a girat si semnat pentru „evaporarea" a peste 1.000 de vagoane de marfa la sfarsitul anului 2007 cand Ministerul Transporturilor era condus de catre Ludovic Orban.

„Aceste vagoane nu au fost identificate faptic pe teren"

In sedinta Consiliului de Administratie al SNCFR-RA din data de 21 decembrie 20177, s-a aprobat la punctul 3 „radierea din evidentele de parc si gestiune contabila ale SNCFR -RA a celor 1012 vagoane de marfa ramase cu situatia neclarificata pana in momentul de fata cuprinse in listele-anexa in raportul prezentat, sub rezerva reinscrierii in parcul SNTFN-CFR Marfa SA a vagoanelor, care eventual, vor fi identificate pe teren ulterior". In acea sedinta s-a prezenta si Raportul SNCFR-RA nr. 13/M/15/2007 intocmit de catre Militaru Dumitru in care se precizeaza clar: „Cu toate demersurile si interventiile facute pana la data intocmirii Raportului, nu s-a reusit clarificarea situatiei actuale a unui numar de 1012 vagoane de marfa (dintre care 861 vagoane cu valoare de inventar de 104.374,07 RON- amortizata integral si 153 de vagoane cu valoarea totala de inventar de 192.858, 92 RON-neamortizata), aflate actualmente in evidentele de parc si gestiune contabila ale SNCFR-RA. Aceste vagoane nu au fost identificate faptic pe teren cu prilejul scontrarilor anuale ale parcului, organizate si desfasurate de SNTFM „CFR Marfa" SA in perioada 1999-2007, ceea ce dovedeste ca ele nu mai exista, realmente, in parc, dar si pentru care nu s-au putut obtine, datorita disparitiei acestora, documente pertinente si legale, pe baza carora, sa se poata argumenta, fundamenta si justifica inexistenta in parc a acestor 1012 vagoane de marfa". Practic, cele 1012 vagoane de marfa au disparut fara urma si fara ca cineva sa fie tras la raspundere. Mai mult, cei sapte membrii ai CA de la SNCFR-RA de la acea vreme au justificat luarea unei asemenea masuri invocand o Hotararea nr.40 a CA al SNCFR-RA din data de 21.12.2007. Dar, in acea hotarare nu se mentioneaza nimic despre radiarea celor 1012 vagioane de marfa.

Cine sunt cei șapte zmei-administratori care au girat evaporarea a 1.012 vagoane de marfă

In acea sedinta a CA de la SNCFR -RA din 21.12.2007 toti cei sapte membrii ai bordului administrativ au fost de acord cu musamalizarea dosparitiei celor 1012 vagoane de marfa. Cine au fost cei sapte administratori care au semnat pentru radierea din scriptele SNCFR -RA a acestor vagoane de marfa? Ovidiu Bobeica-presedinte CA SNCFR -RA, Ianda Elena- reprezentant Ministerul de Finante, Silvia Popeanga- director general D.D.E.B- reprezentant al Ministerului Transporturilor si in prezent consiliera personala a lui Razvan Cuc, Stefan Roseanu- care nu se stie pe cine reprezenta, Manea Constantin- director general CNCF „CFR" SA, Noaptes Alexandru-director general al SNCFR „CFR Calatori" SA si Bobar Eftimie Liviu- director general SNTFM „CFR Marfa" SA. Ca atare se poate constata ca Silvia Popeanga reprezenta Ministerul Transporturilor si a fost de acord sa dispara 1.012 vagoane de marfa. Practic, prin impunerea Silviei Popeanga de catre Cuc-ul lui Badalau in fruntea CA de la CFR Marfa este ca si cum ai pune lupul paznic la oi, mai ales ca acele oi (vagoane) au fost mancate (disparute) cu acordul ei! De asemenea, se poate observa ca printre cei care au fost de acord s-au aflat si doi fosti directori controversati de la CFR Calatori- Alexandru Noaptes si Stefan Roseanu, omul garantat de Gruia Stoica.

Ion Teleanu

 

loading...
PUTETI CITI SI...