Haos la aeroporturile din București. Parcul auto rămâne fără polițe RCA

Postat la: 26.07.2017 11:36 | Scris de: ZIUA NEWS

 Haos la aeroporturile din București. Parcul auto rămâne fără polițe RCA

În Compania Natională Aeroporturi București s-a instaurat haosul, dar acest lucru se vede mai puțin pe piste sau pe căile de acces ale cătărilor și mai mult în birourile șefilor instalați cu binecuvântarea lui Liviu Dragnea și a cetei de baroni locali aciuați în jurul său.

Surse din piață au declarat vineri pentru PSnews.ro că actualele contre dintre fostul și actualul director al CNAB au creat o situație pe de-o parte hilară, pe alta periculoasă în derularea activității de rutină pe aeroportul Henri Coandă.

Autosabotaj marca Mândrescu

În încercarea de a-l sabota pe fostul director general Liviu Radu, în primăvara acestui an, actualul ocupant al fotoliului directorial din CNAB, Bogdan Mândrescu, pe atunci președinte al Consiliului de Administrație, a blocat referatul de specialitate al șefului de serviciu Parc Auto din cadrul companiei, prin care se solicita demararea procedurilor de licitatie pentru achizitionarea de polite de asigurare pentru raspundere civilă auto obligatorie (RCA), menționează sursele PSnews.ro.

Povestea a explodat însă fix în brațele sale, în aprilie Mândrescu fiind instalat în funcția de director general al CNAB, revenindu-i și sarcina de a rezolva propriul sabotaj în activitatea instituției.

Bomba RCA a început să ticăie periculos la sfârșitul lunii iunie, când Mândrescu a constatat cu surprindere că mai avea doar câteva zile până la depășirea teremenului limită de lansare a anunțului oficial de organizare a licitație, dar, chiar și așa, valabilitatea polițelor va expira până la încheierea unui nou contract.

În ultima decadă a lunii iunie, Mândrescu lansează anunțul de organizare a licitației și dă ca termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare data de 20 iulie 2017, ora 16:00, iar ca dată limită de evaluare a ofertelor ziua de 14 august 2017, ora 18:00, după cum arată portalul 1asig.ro.

Partea care l-a făcut pe noul director să își iasă din minți a fost faptul că valabilitatea polițelor de pe toate mașinile aflate în dotarea aeroporturilor Henri Condă (Otopeni) și Aurel Vlaicu (Băneasa) încetează brusc pe 23 iulie, după care vehiculele de orice tip fiolosite de personalul companiei vor opera ilegal, inclusiv cele care asigură operațiunile de ghidare a aeronavelor în incita zonei de rulaj din aeroport.

Cu jumătate de gură

Anunțul de licitație lansat de CNAB este unul tipic pentru o companie cu capital majoritat de stat (80%), întreg parcul auto format din 253 autovehicule beneficiind de un singur contract de încheiere a polițelor de răspundere civilă auto obligatorie.

Cifra de vehicule aflate în inventarul CNAB este mai mare cu 88 de unități auto, comparativ cu numărul mașinilor declarat la încetarea mandatului de director general al lui Sorinel Ciobanu, un director general al companiei, înlocuit din funcție în 2016.

Cu toate acestea, reprezentanții CNAB încearcă să o de-a cotită atunci când vine vorba de scandalul polițelor RCA în care riscă să se afunde noul director al companiei.

„Este o procedură de achiziții în curs. Nu am informații despre disnsiuni între actualul și fostul director. Vor expira în curând aceste asigurări. Pentru anumite autoturisme, nu este vorba de toate. Doar pentru anumite autoturisme. Trebuie să verific, dar mă îndoiesc că mașinile care ghidează aeronavele s-ar afla în această situație", a explicat vineri pentru PSnews.ro, cam cu jumătate de gură, purtătorul de cuvânt al CNAB, Valentin Iordache.

Valoarea estimată a contractului este de 292.200 lei, potrivit anunțului publicat de CNAB pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Soluție de avarie

Un fost membru al Consiliului de Administrație din CNAB, care preferă să își păstreze anonimatul, susține că scandalul este încă în toi, directorul Mândrescu răbufnind ori de cîâte ori aude termenul RCA.

„Într-adevăr, au constituit comisia care să analizeze ofertele depuse, dar se pare că au descoperit cam târziu că asigurările vor expira până să încheie un nou contract.

Există, desigur o soluție de avarie prin care pot prelungi actualul contract, dar nu știu cine își asumă acest lucru. oricum, niciunul din cei care sunt acum în funcții de conducere nu par să aibă de a face cu chestiuni legate de operarea unui aeroport. Se îndreaptă spre dezastru cu pași mici, dar siguri", afirmă acesta.

Soluția de avarie la care se referă fostul membru CA al Companiei Naționale Aeroporturi București se referă la posibilitatea de a prelungi actualul contract printr-un act adițional cu 30 de zile, dar pentrua pune în practică acest artificiu, Mândrescu ar trebui să întocmească un memoriu justificativ în care să explice cum a încercat să saboteze intenționat activitatea instituției pe care acum o conduce.

Or, un astfel de gest ar fi de-a dreptul o sinucidere în direct a directorului instalat în funcție la cererea lui Nicolae Bădălău, președintele executiv al PSD și al protejatului său de la Transport, ministrul Răzvan Cuc.

Pentru moment, surse din cadrul companiei susțin că Mândrescu ar fi mai degrabă dispus să se căciulească în fața ministrului de Interne Carmen Dan, pentru a obține un adevărat „ordin de restricție" pentru echipajele poliției care ar intenționa să verifice valabilitatea polițelor RCA ale mașinilor din dotarea CNAB.

Sursa: psnews.ro