CFR SA plăteşte 1.000.000 de euro pentru salubrizarea vagoanelor de călători către firmele angajaţilor săi

Postat la: 09.06.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

CFR SA plăteşte 1.000.000 de euro pentru salubrizarea vagoanelor de călători către firmele angajaţilor săi

CFR SA plăteşte un milion de euro pentru salubrizarea vagoanelor de călători din mai multe depouri din ţară, în urma unor licitaţii la care firmele câştigătoare au fost, desigur, singurele participante.

Dacă mai adăugăm faptul că respectivele firme, care şi-au împărţit 8 loturi de servicii, sunt fie ale unor foşti angajaţi, fie ale unor afacerişti care trăiesc exclusiv de pe urma unor astfel de contracte, readucem în discuţie modalitatea în care cei de la CFR ajung să aibă pierderi anuale de sute de milioane de euro.

Împărţirea frăţească a ciolanului

Potrivit SNTFC CFR Călători SA, este vorba despre servicii de „Salubrizare vagoane de călători, automotoare şi rame electrice in Revizia de Vagoane Constanţa, Post Revizie Vagoane Feteşti, Revizia de Vagoane Mangalia, Post Revizie Vagoane Vatra Dornei, Post Rev de Vagoane Ploieşti Sud, Depoul Braşov (Salubrizare în Staţia Teiuş), Depoul Sibiu (Salubrizare în Revizia de vagoane Târgu Mureş), Depoul Suceava (Salubrizare în depou), Depoul Iaşi (Salubrizare în depou şi în staţia Iaşi), Depoul Galaţi (Salubrizare în Rev vagoane Galaţi)". Valoarea totală a contractelor este de 4.192.742,2 lei, fără TVA, echivalentul unui milion de euro, bani care vor fi împărţiţi între 5 firme, potrivit unor contracte atribuite în perioada 13- 25.05.2015.

Astfel, Isis Comprest SRL din Bârlad va primi 345.600 lei pentru salubrizarea vagoanelor de călători din Postul Revizie Vagoane Vatra Dornei şi 200.472 lei pentru automotoarele şi ramele electrice din depourile din Iaşi şi Suceava, Euro Construct SA Constanţa va face curat în vagoanele din Mangalia, Constanţa şi Feteşti pentru 2.523.830,4 lei, în timp ce Unifast SRL Teiuş se va ocupa de automotoarele şi ramele electrice din Depoul Braşov, contra sumei de 236.160 lei. La rândul său, 11 Frangers SRL din Braşov va presta serviciile de salubrizare a vagoanelor de călători din Revizia Ploieşti, pentru 715.920 lei, iar de automotoarele şi ramele electrice din Depoul Galaţi se va ocupa Ghenuţa SRL din Iaşi, în schimbul a 170.760 lei.

Firme abonate permanent la contractele cu CFR

Toate cele 5 firme apar în absolut toate contractele atribuite de CFR în ultimii ani pentru servicii de salubrizare, în condiţiile în care patronii acestora provin chiar din structurile companiei de stat feroviare sau ocupă funcţii de conducere în politică. Aşa se face că 11 Frangers SRL este deţinută de Francisc Ungureanu, fost partener de afaceri al fostului lider de sindicat al mecanicilor de locomotivă din Braşov Nicolaie Buican. Pe de altă parte,Unifast SRL este controlată de Petru Vasile Cristea, preşedinte PNL Teiuş şi consilier judeţean în Alba, acuzat de ANI de incompatibilitate exact pentru contractele pe care le derulează cu CFR prin această firmă.

Ca de obicei, cei mai mulţi bani merg şi de această dată către Euro Construct SA, una din firmele de suflet ale şefilor CFR. Euro Construct SA este deţinută în proporţie de 81,2% de către Tudor Vlad, ceferist cu vechime şi numeroase funcţii de conducere în structurile CFR. Tudor Vlad a fost chiar şi director general al SNTFC CFR Călători SA, în perioada 2005- 2006, iar în 2007 a fost numit de ministrul de atunci al Transporturilor, Radu Berceanu, preşedinte al Autorităţii Feroviare Române (AFER). În 2009, PSD l-a nominalizat pentru şefia Regionalei Constanţa a CFR Călători, iar ultimele informaţii publice despre el îl arătau, în 2010, director al CFR Ferry Boat SA, structură din cadrul CFR Marfă.

Tudor Vlad nu este însă nici pe departe singurul ceferist din Euro Construct SRL Constanţa, firmă în care se mai află Constantin Străinu, cu 5,69%, Ovidiu Mugurel Cherţ, cu 5,04%, Nicoleta Papuc, cu 5,04%, Niculina Bolchiş, cu 1,01%, Marin Vintilă, cu 1,01% şi GheorgheŞerbănescu, cu 1,01%. Până în octombrie 2012, asociatul majoritar al Euro Construct era Vasile Ivanof, fost consilier local PPDD în Medgidia, care şi-a cedat părţile sociale către Tudor Vlad. Din ceilalţi asociaţi, cel mai cunoscut este Constantin Străinu, de asemenea fost angajat CFR, care mai deţine firme precum România Euroest şi Eurofer Trans, câştigătoare a numeroase contracte cu societăţile naţionale de căi ferate. Până în martie 2013, cenzor al Euro Construct SA Constanţa era Daniela Ţăranu, soţia lui Horia Gabriel Ţăranu, şeful CFR Călători Constanţa.

Oamenii lui Rus, în bordul administrativ al CFR SA

In urma cu cateva luni, Ioan Rus a decis sa schimbe conducerea la CFR SA, si astfel l-a numit in fruntea companiei pe un no name in calea ferata, dar care este un favorit al lui Liviu Dragnea, Dan M Costescu. Insa, Rus a avut grija sa -si puna in Consiliul de Administratie pe fostul sau partener de afaceri -Marius Mihut Pitigoi, pe mana sa dreapta de la Ministerul Transporturilor- secretarul general Mircea Jorj si pe consilierul care atarna permanent pe langa ministru-Viorel Nicolae Cretu.

Ulterior, Ioan Rus a avut grija ca in Adunarea Generala a Actionarilor de la CFR SA sa faca parte secretarul de stat Dragos Titea, care n-are nicio legatura cu calea ferata, seful Corpului de Control al Ministerului Transporturilor- Ion Trocaru, care poate totusi verifca acesta licitatie cu dedicatie, dar si directoarea favorita a lui Radu Berceanu si, mai nou, Ioan Rus, Dana Galbeni Rachila.

Ion Teleanu

loading...
PUTETI CITI SI...